Hej!

Undrar om det finns några här på forumet som anlitat bostadsinvent/lejonhus som sin husleverantör?
Är nyfiken på vad dom är för ett husföretag! Tycker dom har fina hus till vettiga priser. Här är länken till deras hemsida http://www.bostadsinvent.se/.

Om någon vet något eller byggt med dom får ni gärna dela med er till mig!!!!


MVH tias50
 
hej håller på med dom.kan säga att dom strular som F än så länge ändrar priser och så vet inte hur andra är med dom är helt odugliga. hör av mig om mer senare >:(
 
vi håller också på med lejonhus. har dock inte kommit så långt (inget kontrakt skrivet än så länge). det har varit en del strul, även med priser. men vi är i stort sätt nöjda ...
 
Ta för guds skull referenser innan ni ger er in i en så stor och komplicerad affär som ett husbygge. :surprised:
Be att få namn och telefonnummer till ett flertal som byggt med tänkt firma. Lyssna tex med "Gtre" här.
 
tupas skrev:
Enligt den här tråden [länk] så verkar det som du tias50 håller på att bygga med bostadsinvent, det är inte så att du försöker att göra smygreklam för företaget ?

Nja, det är ju inte säkert... Tias50 stratade ju denna tråd redan i februari 2006 och hans inlägg i den andra tråden är ju ifrån sepetember 2006...
 
HejHej!

Vill bara lägga in att jag inte gör reklam för dem, vårat hus har blivit försenat, skulle flyttat in 26jan. som de ser ut nu så ska stommen komma 21jan. dvs inflyttning kanske till slutet av mars om vi har tur.
De man kan säga om företaget som de ser ut idag är att deras organisation är väldigt rörig, växt för fort på kort tid, de komiska i det hela är att forfarande inte lyckats färdigställa något hus som dom bygger...forsjö, mora,nyköping....skulle jag köpa av dom idag skulla jag nog vänta tills deras pågående projekt blir klara....så man kan se att det verkligen blir hus tillslut....än så länge tror vi på dem...gör inte så mycket att tidsplanen spruckit......kommer kanske hus tillslut...den som väntar får se...vi har iallafall en grund färdig till 12A sen i slutet av september...alltid nåt

mvh tias50
 
ja, det var ju ingen rolig läsning. undrar om företaget klarar sig från konkursen ....
 
jag skrev kontrakt med bostadsinvent november -05 det är fortfarande mycket kvar.
titta på katrineholms-kuriren idag igen så får ni lite spännande läsning.
vi orkar snart inte längre. tänk till ordentligt innan ni väljer dessa skojare
 
ja de ser ju bra ut not. nu vet jag varför jag fick en höjning på mitt hus med 200000kr
jag ¨får betala för husen som inte är färdiga jippiii >:(
mäklarlaget har inte skött sig så bra heller tyvär.
 
kanske det . om så är fallet, så skynda att betala så jag får mitt hus ngn gång :) :)
 
hehe ;D . vad de länge sen du skulle ha ditt hus ?
 
skulle flytta in strax efter midsommar. men dom sa inte vilket år??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.