Håller på bygger hus som är klart i mitten på April 2023. Idag bor vi i s.k "byggbaracker" eller bostadsbaracker.

Det är totalt 4st varav en är ca 3x7 meter. Har gjort en liten planritning enligt nedan:


Min fråga är, hur pass enkelt tror ni det är att sälja dem? vad kan jag ta för dem?

Vi har två luftvärmepumpar som uppvärmning som fungerar riktigt bra, 2st element om vädret drar över -20 strecket. Varmvattenberedare som klarar 4-5 personer dusch efter varandra, hyfsat kök med stor kyl, frys, spis, micro, fläkt m.m..

Vad tror ni? "G" som är markerat i bilden är Garderob, som också ingår, samtliga IKEA Pax garderober.
 
  • Ritning av en bostadsplanlösning med etiketterade rum såsom vardagsrum, kök och tre sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För mig är det helt ointressant om bilden förställer den som är 3*7 meter. För någon kort rackare skulle det kanske gå med sovrum på strax under 1,5 * 1,5 meter, men inte för mig eller de jag känner.
 
Hep Hep skrev:
För mig är det helt ointressant om bilden förställer den som är 3*7 meter. För någon kort rackare skulle det kanske gå med sovrum på strax under 1,5 * 1,5 meter, men inte för mig eller de jag känner.
Ok jag kanske va otydlig? En "barack" = 3x7 meter. Det är 4st som sitter ihop.

Så 12x7 meter är totala yttermåttet. (bredd x djup)
 
Låter rimligare. Jag gillar inte att sova dubbelvikt och är nog inte ensam om den åsikten.
 
Var i landet finns dom?
 
T Taxture skrev:
Var i landet finns dom?
De finns en bit utanför Uppsala.
 
Tror du det är möjligt att byta plats med vardagsrummet och sovrummen?
 
T Taxture skrev:
Tror du det är möjligt att byta plats med vardagsrummet och sovrummen?
Du menar bara byta sida? Ja det går eftersom båda dessa är de yttre delarna. Dock blir det väldigt smalt mellan sovrummen om du sätter ihop bod nummer 4 med bod nummer två, räknat från vänster. Men helt klart funkar det i praktiken.
 
Lägg ut dom på Klaravik auktion så blir dom sålda utan problem
 
J javlaandersson skrev:
Lägg ut dom på Klaravik auktion så blir dom sålda utan problem
Tydligen bara för företag, ej för privatpersoner :(
 
P Pattephant skrev:
Ok jag kanske va otydlig? En "barack" = 3x7 meter. Det är 4st som sitter ihop.

Så 12x7 meter är totala yttermåttet. (bredd x djup)
Man måste ju nästan vilja missförstå dig för att inte förstå vad du menar.:thinking: Hur rimligt är det med fyra rum och kök på 21kvm? Känns som han var ute efter att märka ord?:rolleyes:

Jag tror inte det är så omöjligt att sälja detta. Folk säljer ju kompletta hus hela tiden, detta är dessutom lättare att flytta på än ett vanligt hus. Lägg upp det med bilder och en tydlig beskrivning och se vad för bud du får. Jag har lekt med tanken på att köpa en "byggbod" flera gånger just för att de är lättare att transportera och ställa på plats med kranbil. Jag behöver dock ngt mindre då jag tänker mig formatet av en bastu/frigga.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Keexet Keexet skrev:
Man måste ju nästan vilja missförstå dig för att inte förstå vad du menar.:thinking: Hur rimligt är det med fyra rum och kök på 21kvm? Känns som han var ute efter att märka ord?:rolleyes:

Jag tror inte det är så omöjligt att sälja detta. Folk säljer ju kompletta hus hela tiden, detta är dessutom lättare att flytta på än ett vanligt hus. Lägg upp det med bilder och en tydlig beskrivning och se vad för bud du får. Jag har lekt med tanken på att köpa en "byggbod" flera gånger just för att de är lättare att transportera och ställa på plats med kranbil. Jag behöver dock ngt mindre då jag tänker mig formatet av en bastu/frigga.
Om du väcker en gammal tråd för att skriva att någon antingen är korkad eller en ordmärkare, så är ett tips att tagga den personen så att den personen inte missar omdömet. Så här ungefär, fast med den du vill nå: @Keexet

Jag kan avslöja att jag inte var ute efter att märka ord, så jag var nog bara trög.

Hoppas TS får sålt sina baracker. Nu är i alla fall tråden högst uppe på förstasidan igen, så fler kan se och bli sugna.
 
Var har jag skrivit att någon är korkad? Jag tyckte du hade en ganska raljant ton och ville förklara att så otydlig var ju inte annonsen, för det kändes som att säljaren tog på sig ngn slags skuld.

Det är väl snarast jag som är korkad då? För jag vet inte hur man "taggar någon", däremot kanske du bör "tagga ner", för det var inte till dig jag riktade mig.

Och så gammal är ju inte tråden? Eller du kanske är en såndär som tycker att en hitlåt är utdaterad efter ett halvår? En bil är gammal om den är mer än fem år? Eller att maten slängs om den stått mer än tre dagar i kylskåp? Vad jag menar är att vi har alla olika uppfattning, hade det stått april 2022 i tråden hade jag inte bemödat mig, men det här är väl ändå fortfarande aktuellt?

Rejält OT, men jag kände mig lite förolämpad, jag ville ju bara hjälpa annonsören lite med mina tankar.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Oj oj, vad du verkar ta det här allvarligt. Det är fortfarande du som brakar in som en vit riddare några månader efter att jag läst slarvigt och försöker styra upp allt. Kanske inte allt, men när du drar in bilar och mat så verkar det här vara något väldigt stort för dig. Jag kan bara beklaga.

Fast om jag nu ska försöka bemöta dig och helst utan att förolämpa dig igen får jag försöka vara tydlig. Du skrev att man behövde missförstå med flit då det var så självklart vad som menades. Korkad är mitt ord, men om det nu är så självklart vad det stod och jag inte missförstod med flit, återstår väl bara att jag är trög, dum, korkad eller vilket ord du föredrar. Jag läste fel och eftersom det inte var med flit tar jag gärna på mig dumstruten. De sekunder jag ägnade åt att läsa slarvigt var inte de skarpaste sekunderna i mitt liv.

Om du tycker att jag var raljant är det lite synd. Det var inte min mening och ingen annan verkar ha stört sig tillräckligt för att försöka läxa upp mig, trycka ner mig eller vad det nu var som var målet med ditt första stycke i den här tråden. TS och jag visste båda vad som menades sedan flera månader och att jag hade läst fel.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Hur som helst, fick dom sålda.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.