Hej

Vi ska välja märke på vitvarorna ::) men det finns ju en hel djungel !!

Vad har ni för erfarenheter av Bosch ??

Jag tycker att de verkar bra ;) de känns "rejäla" ?
Det märket har man ju kännt till sedan barnsben, vilket känns tryggt !!

Hälsningar Ann
 
Vi har oxå Bosch (konstigt va, Linda? ;) ).

Vi är supernöjda med de vitvaror vi har.
När vi skulle köpa ny torktumlare (vår gamla, som vi tog med oss, gick sönder) så avrådde säljaren oss att köpa Boschtorktumlare, han sa att Bosch inte var så bra på torktumlare... Vi hittade dock en annan som föll oss i smak... Men med facit i hand så hade jag likaväl kunnat köpa torktumlaren från Bosch... Den vi köpte var inte alls så bra som jag trodde... Vår gamla (av okänt, billigt märke) var mycket bättre på att torka kläder...

Så Visst kan Ni med lugn och ro kan köpa vitvaror från Bosch (men det finns säkert, som med alla andra märken, s.k måndagsexemplar).

LYCKA TILL!!!! 8)
 
Jag tycker att våra bosch är ganska usla.Dom märken jag haft förut har varit bättre.Mest missnöjd med tvätt och diskmaskin.Torktummlaren är bra och kyl,frys okey.
(Tror inte att alla är måndagsexemplar)
 
Vi gick nästan enbart efter utseendet/design och då blev det Bosch rostfritt kylskåp, frys och diskmaskin. Mycket snygga, känns som hög kvalitet och bra grejer.

 
Hej igen :)

tack för era svar ! ja, de flesta verkar ju vara nöjda.
Grodan, vad för slags problem har du haft med tvätt & disk maskinen ???
Hejdå !
 
hej
Jag tycker att diskmaskinen är svår att ställa sakerna i och så tar den så lång tid på sig.
Tvätten tar också lång tid centrufugerar dåligt och dom känns allmänt dåliga i jämförelse med tex cylinda som vi haft förut.
Inbyggnadsugnen och hällen är inte heller någe bra.Inte till det priset i alla fall.
Jag kanske är väldigt kräsen??
 
Inför detta stora beslut med vitvarorna, vi har surfat frikostig på konsumentköps hemsida och jämfört, jämfört, jämfört....
Bosch grejerna kom hög på listan men blev diskade pga priset. Vi har valt Elektrolux förutom tvättmaskinen som blir en Blomberg. Jag får återkomma med hur dem funkar om ett par månader dock....

C.
 
Har sett att det är en ny logga på vår glaskeramikhäll.
Förut så var de flesta glashällar tillverkade av en firma som heter "Ceran", och dessa hällar var märkta med just Ceran i ena hörnet.Ceran hällen var enkel att hålla ren och var blank efter rengörningen.Nu såg jag att det var en annan logga på vår häll och jag håller med Pinger om att det är svårt att få den riktigt ren.Det blir liksom en fetthinna hur man än bär sej åt...

I övrigt så har vi Bosch diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare och är helt nöjda med dem.
 
Tycker vår Bosch varmluftsugn är lite seg. Jämför med vår gamla Husqvarna varmluftsugn som var betydligt bättre.
Har Bosch kyl och frys och de har jag inget att anmärka på.
Tvättmaskinen som också är Bosch är jättebra, vi valde där en lite dyrare modell med större tvätttkapacitet än normalmaskinen.

Bosch har (tror jag ) rätt bra priser.
 
Pinger skrev:
Jag är väldigt nöjd med min 6kg Bosch tvättmaskin och 6kg tumlare. Det enda jag saknar på tvättmaskinen är förtvätten! Hur 17 kan man ta bort den? Jag VILL förtvätta hårt smutsad 40 graders tvätt.
Vet inte riktigt vad du menar???
Har du inte förtvätt på din tvättmaskin?
På vår finns förtvätt ända ner till 30' (ja tom 0'...).

 
En annan sak att tänka på är att många företags maskiner är tillverkade på en och samma fabrik....
Det är bara märket som skiljer dem åt...
Vår ena granne har en nästan exakt likadan kyl och frys men lite äldre och ett annat märke....
Min man som jobbat på ett företag som tillverkar spisar berättade att han dagligen tillverkade samma spis åt flera företag....
 
En annan sak att tänka på är att många företags maskiner är tillverkade på en och samma fabrik....
Det är bara märket som skiljer dem åt...
Vår ena granne har en nästan exakt likadan kyl och frys men lite äldre och ett annat märke....
Min man som jobbat på ett företag som tillverkar spisar berättade att han dagligen tillverkade samma spis åt flera företag....
Men kan det inte skilja i kvalitet även om sakerna tillverkas på samma ställe?
Jag menar" använder de samma grejer under skalet" och det bara är design och "lullull" som skiljer eller är det mer?
 
Oftast är det bara märket som skiljer dem åt.....
kanske någon annan liten detalj....
Märket kostar....
Man kan hitta exakt samma pryl men med ett annat märke och till ett billigare pris....
Det finns hur många företag/märken som helst som gör så...
Det är väldigt intressant att läsa när tidningar gör artiklar om "Spara och Slösa".
 
Vi valde mellan Bosch och Siemens. Det var exakt samma förutom handtagen som satt horiz på bosch och vert på siemens. Samma insida, samma utsida, samma innehåll och samma pris. Logotypen var olika också...
 
Pinger:

Va tråkigt att det inte finns förtvätt på er maskin (förutom 60').... Det är inte så lätt att ta reda på allt.... Vissa saker tar man bara förgivet att de finns....
Vi hade en väldig tur med vår tvättmaskin....

Jag förstår att du saknar förtvätten....
Jag har inte förrens nu börjat att förtvätta vissa smutsiga kläder och även lakan och visst känns tvätten mycket renare och fräshare med förtvätt ;)

Vår maskin funkar utmärkt även om jag ibland tycker att det ibland centifugeras lite dåligt (men då brukar jag köra en extra centrifugering).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.