Står inför en investering av kap/geringsåg. Har kikat lite på Bosch GCM 10SD och Makita LS1013.
Någon som har erfarenhet och eller råd??
 
Jag tittade noga på Makita, Bosch samt Dewalt. Makita var dyrast men jag köpte den och är mkt nöjd. Ett tips att köpa LS1013L, den har en laser om markerar såglinjen och det fungerar väldigt bra.

Makitas bord föll inte mig i smaken, DeWalts bord är väldigt praktiskt och passar LS1013. Jag köpte ett sådant. Som tidigare talare medelade så finns det enormt med info i detta ämne i olika trådar och alla har sin favoritfärg på maskiner... ;D

Lycka till!
 
Och eftersom min favoritfärg är grågrön så blev det en Festool SYM 70 E för min del.
Hittills är jag mycket nöjd och tycker att det är smidigt att få ut exakt rätt vinkel hela tiden, och rena fina snitt.
Den tar dock bara 70 mm på höjden och 80 mm på längden/djupet, men det är rätt sällsynt att listerna är grövre än så i Stockholmskåkarna. En stor fördel när man har en zillion prylar i bilen är det nätta formatet -9,5 kg fördelat på ca 40x40 cm.
Sen är det ju ingen nackdel att den sågar i princip dammfritt tillsammans med CT22:an.
 
Och jag tjatar om min dw 708.
Av de sågar jag testat e den med allround. Visst, den e inte lätt att kånka på, men den e kanon både till lister och till grövre saker.
Anväder mig av en 32 tandsklinga och en 80.
 
Fick reklamblad från K-rauta idag.... De har Bosch GCM 10SD + det nya (tror jag) boschbordet/stativet för 7490:-
Det måste väl vara ett rätt bra pris!?
Tror det blir ett sådant set för mig.....
 
Det blev Boschen till slut... Känner mig mycket nöjd så långt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.