Hej!

Har presis beställt:

  • Bosch GKS 55 CE Cirkelsåg
  • 2st Bosch FSN140 styrskenor
  • Bosch POF 1200AE handöverfräs

Är det någon som vet ifall fäst anordningen för att sätta ihop skenorna ingår eller måste man köpa de separat?
Enligt Bosch ska den heta "Kopplingsstycke Best.-nr: 1 602 319 003"
I så fall var?

Sedan ska det finnas en adapter till paralellanslaget så att man kan använda styrskenan till handöverfräsen.
Enligt Bosch ska den heta Fräscirkel och styrskena Best.-nr: 2 609 200 143

Sedan var man kan hitta olika bosch tillbehör till överkommligt pris
 
  • oragetblob.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick inte med nåt 'kopplingsstycke' till min skena som jag handlade förra sommaren.
 
det sa dom på Bosch att man köper till, finns också art nummer på deras sida....och det var klurigt gömt. när man valt proffsverktyg så finns det till höger en länk där det står "tillbehör elverktyg. ett inbyggt program"
 
Glöm inte bort att köpa Bosch orginaltvingar till styrskenan. De är riktigt bra eftersom de löper fritt på undersidan av sågspåret så du kan spänna fast skenan var du vill och inte bara i ändarna. Kom ihåg att tvingarna säljs i par och inte styckvis som jag betalade för (= dubbla priset 2 x 249 kr)
 
Var hittar ni desa tillbehör till bästa pris? USA är inge problem men jag hittar dem ingenstans.
 
poba53 skrev:
Glöm inte bort att köpa Bosch orginaltvingar till styrskenan. De är riktigt bra eftersom de löper fritt på undersidan av sågspåret så du kan spänna fast skenan var du vill och inte bara i ändarna. Kom ihåg att tvingarna säljs i par och inte styckvis som jag betalade för (= dubbla priset 2 x 249 kr)
Var köpte du dina?
 
Vill bara tilllägga att FESTOOLS Förbindningsstycke FSV passade bosch skenorna. Kostade 150kr på Sällfors
 
Jag köpte mina tvingar i en Woody träaffär i Kungälv, som råkade ha hemma på hyllan. Men beställ från en vanlig träaffär så tar de hem för dig
 
poba53 skrev:
Jag köpte mina tvingar i en Woody träaffär i Kungälv, som råkade ha hemma på hyllan. Men beställ från en vanlig träaffär så tar de hem för dig
Antar att FESTOOLS "tvingar" passar till bosch skena med ifall förbindningsstycket gör det, Ska iväg till sällfors o köpa ett par imorgon o testa,

Någon som kan argumentera att man ska ta enhands tvingar för dubbla priset eller duger det bra med skruvtvingar?
 
Om tvingarna skall användas till skena så har jag svårt att förstå poängen med enhandstving. De "vanliga" tvingarna till skenor opereras enklast med en hand enär de hänger i skenan. Svinenkelt helt enkelt!

///j
 
jomany skrev:
Om tvingarna skall användas till skena så har jag svårt att förstå poängen med enhandstving. De "vanliga" tvingarna till skenor opereras enklast med en hand enär de hänger i skenan. Svinenkelt helt enkelt!

///j
Mycket bra motargument. Köpte ett par 120mm "vanliga" tvingar till festools 290kr som passade utmärkt till mina bosch skenor. :D
 
Fast det är mycket bättre med enhandstvingen. Ibland behöver man hålla fast skenan med andra handen och då...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.