Hej

Inne på Hornbach i Malmö fick jag idag reda på att Bosch kommer lägga ner 12V(+10.8V)-serien. Jag blev mycket frågande till detta då Bosch precis släppt nya modeller. Men så känner jag även "ingen rök utan eld"

Nån annan som hört samma sak?

Trist om man börjar fylla på med alla små fina vinkelslipar och handöverfräsar osv och så försvinner batterierna..

Han menade att "alla" går över till 18V nu.

Personligen gissar jag att det inte stämmer. Men får man då säga så på Hornbach?
 
så här svarade Bosch när jag frågade om det stämde:

Hej Victor,

Det är ingen fara.

Det kan jag dessvärre inte svara på. Vi har inte fått någon information gällande det.
För tillfället så har vi båda i lager och allting ser ut som det ska.

Vänliga Hälsningar

Viona
BOSCH Kundtjänst
 
Låter lite osannolikt, men kan tänka mig att några vill strama åt utbudet i butikerna.
Största skillnaden mellan 18v och 10,8v är att batteriet kör 5 respektive 3 celler vilket gör att 12v maskinen får ett mindre batteri.

Ett 2Ah 18v batteri innehåller lika mycket energi som ett 3,3Ah 12v..
 
Cheesen
Tycker det låter som om du ska byta leverantör. Om Hornbacs säljare kör med såna usla tricks för att få dig att köpa en maskin som dom tjänar bättre på så är dom inte värda din uppmärksamhet.
 
Ja jag blev också lite snopen. Men ändå nyfiken på ifall det bara var ett trick. Känns nästan för uselt för att inte ha någon sanning bakom sig :)
 
Det är inte bara en sammanblandning med att Bosch ska "lägga ner" 10.8V - d.v.s. döpa om dem till 12V?
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Tror också det är så. 12v säljer ändå ganska bra
 
Det var nog bara vanligt mundiaree från säljsidan.
Sjukt osmidigt om det bara kommer säljas 18v maskiner.
 
Håller med, men samtidigt såg jag igår att Bauhaus i Malmö verkar plockat bort 12v-sektionen...

Oavsett räcker det ju att näthandlarna och Bosch själva har kvar systemet.

Lite trist bara om man inte ska kunna gå runt och klämma och känna
 
W Wallman skrev:
Håller med, men samtidigt såg jag igår att Bauhaus i Malmö verkar plockat bort 12v-sektionen...

Oavsett räcker det ju att näthandlarna och Bosch själva har kvar systemet.

Lite trist bara om man inte ska kunna gå runt och klämma och känna
Vilket av dom? Va på stora bernstorp innan jul och då fanns 12v kvar där.
 
P Prodigys skrev:
Vilket av dom? Va på stora bernstorp innan jul och då fanns 12v kvar där.
Ok, detta var på Svågertorp. Men men, kanske bara den butiken. Och jag som börjar bli konspiratorisk :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.