Jag har köpt en Bosch Series 6 torktumlare begagnad. Den är i fint skick men där finns så klart ett problem. Den värmer inte.

Jag har tagit bort kåpan på baksidan för att försöka hitta dem röda knappen som nollställer överhettningsskyddet
Men hittar inget. Finns det inte på den här modellen...? Kan man åstadkomma något liknande på ett annat sätt? Tänkte det skulle vara lättaste åtgärden att börja med...

Öppen baksida av en torktumlare som visar inre komponenter, fläkt, värmeelement och etiketter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Typskylt för hushållsapparat med modellnummer, serienummer och tillverkarinformation från Bosch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har även tagit av toppen men hittar ingen där heller...

Insidan av en demonterad torktumlare med synliga elektriska kopplingar, slangar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
S S_B_O skrev:
Jag har köpt en Bosch Series 6 torktumlare begagnad. Den är i fint skick men där finns så klart ett problem. Den värmer inte.

Jag har tagit bort kåpan på baksidan för att försöka hitta dem röda knappen som nollställer överhettningsskyddet
Men hittar inget. Finns det inte på den här modellen...? Kan man åstadkomma något liknande på ett annat sätt? Tänkte det skulle vara lättaste åtgärden att börja med...

[bild][bild]
Kan ju bero på att du har en värmepumpstumlare!

Har du tur så är det sensorn på kompressorns gasrör som du kan byta, sitter innanför höger sidoplåt, finn åtskilligt här på forumet om detta
annars blir det jä--igt dyrt
 
Tack för info! Plockade isär den fullständigt under kvällen och rengjorda den. Får luska vidare imorgon...
 
A
S S_B_O skrev:
Tack för info! Plockade isär den fullständigt under kvällen och rengjorda den. Får luska vidare imorgon...
så du gjorde ren kondensor och förångare oxå?
 
Plockade isär den rätt fullständigt och gjorde rent överallt jag kom åt. Noterade dock att jag saknade en packning så fanns på instruktionen jag följde. Har ringat in platsen där den skulle sitta på bilden. Borde jag inte ha haft den, eller är det olika för olika marknader eller liknande?

Följde den här instruktionen som jag kan rekommendera

Uppmonterad vitvaru, troligtvis tvättmaskin, med synlig inre mekanism och komponenter. Reparation eller underhåll pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som håller en filterram från en luftkonditioneringsenhet med synligt smuts och damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
S S_B_O skrev:
Plockade isär den rätt fullständigt och gjorde rent överallt jag kom åt. Noterade dock att jag saknade en packning så fanns på instruktionen jag följde. Har ringat in platsen där den skulle sitta på bilden. Borde jag inte ha haft den, eller är det olika för olika marknader eller liknande?

Följde den här instruktionen som jag kan rekommendera [media]
[bild][bild]
Jag tror att jag sett båda alternativen men turkisk tillverkning så vat vet man
din modell har i alla fall inget reservdelsnummer för denna, dvs skall inte finnas
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
A
S S_B_O skrev:
Plockade isär den rätt fullständigt och gjorde rent överallt jag kom åt. Noterade dock att jag saknade en packning så fanns på instruktionen jag följde. Har ringat in platsen där den skulle sitta på bilden. Borde jag inte ha haft den, eller är det olika för olika marknader eller liknande?

Följde den här instruktionen som jag kan rekommendera [media]
[bild][bild]
riktigt jva skitig kondensor och förångare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.