Hej, har en diskmaskin som helt plötsligt har börjat låta som klippet nedan visar. Är det någon som kan veta vad felet är. Har lokaliserat att det är motorn vid under filtret som låter, men anledningen vet jag inte. Diskmaskinen visar inga felkoder.

Mvh
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
A ankan_84 skrev:
Hej, har en diskmaskin som helt plötsligt har börjat låta som klippet nedan visar. Är det någon som kan veta vad felet är. Har lokaliserat att det är motorn vid under filtret som låter, men anledningen vet jag inte. Diskmaskinen visar inga felkoder.

Mvh
Har du tagit bort det lilla plastskyddet som sitter under filtret och tittat så det inte sitter någon skit i vägen för pumpen där?
https://www.google.com/search?q=ren...ate=ive&vld=cid:739211f2,vid:SxlcB-WD598,st:0
 
A
A ankan_84 skrev:
Hej, har en diskmaskin som helt plötsligt har börjat låta som klippet nedan visar. Är det någon som kan veta vad felet är. Har lokaliserat att det är motorn vid under filtret som låter, men anledningen vet jag inte. Diskmaskinen visar inga felkoder.

Mvh
tickandet kan ju vara spolarmsväxlaren
 
Ja, jag har faktiskt gjort det, men kunde inte hitta något. Ska kolla lite noggrannare när jag kommer hem. Själva dunsandes är spolararmen som tar i, men det är själva tjutandet från motorn som stör mig. Låter inte så bra. Diskmaskinen är bara 5 år gammal.
 
A
A ankan_84 skrev:
Ja, jag har faktiskt gjort det, men kunde inte hitta något. Ska kolla lite noggrannare när jag kommer hem. Själva dunsandes är spolararmen som tar i, men det är själva tjutandet från motorn som stör mig. Låter inte så bra. Diskmaskinen är bara 5 år gammal.
Jaså det är tjutandet
Dessa brukar föra mer ljud ju mer de används, kan bero på att disken är för ren med för lite animaliskt fett kvar på godset.
diskmotorn är inte servicebar utan byts i sin helhet.
 
Kanske prova rengöra alla spolararmar så att dom inte är igensatta och sen hade jag kört ett par program på den varmaste inställningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.