Är det någon som har provat Bosch PLS 300 arbetsstation för sticksågar ?
Berätta gärna i så fall vad ni tycker.

http://www.bosch-do-it.com/pls300/

Tack på förhand !
 
Hehe... Verkar vara en ny produkt som få har provat.
Kan man få en kommentar om vad ni tror om den ?

http://www.bosch-do-it.com/pls300/

Såg den på Bauhaus i Länna i måndags, den verkade stabil i sitt utförande.
Kan vara ett komplement till kap/ger-såg för mindre sågningar typ golv, lister foder mm.
Såg inget pris på den.
 
Virker som en litt mer avansert utgave av wolfcraft sin stikksagjigg. Uansett sikkert grei for de som ikke har kapp/gjær, men ser ikke helt nytten ellers.
 
Antagligen svindyr i förhållande till antalet plastbitar som ingår... :D
Inte sett den själv innan och reklamfilmen övertygade knappast mig i alla fall...

Lister, foder och dyl. sågar man med gersåg - ingen på Bosch som tänkt på att ett sticksågsblad kan flexa lite?
Eller är det någon som på allvar tänker att
"hur sjutton klarade jag av att såga laminatgolv i 90 graders vinkel innan denna fanns?"


Off Topic, men kolla in sågningen av laminaten 1:25 in i filmen...
Vad hände med flytande golv och vart åt ska den svälla???

//Daniel
 
Redigerat:
Jag håller med, verkar vara en helt onödig produkt när man har en kap/ger-såg. :)
Tyckte bara det skulle vara kul att se lite kommentarer om den...
Har lagt många golv, sågat många lister och foder, men aldrig känt ett behov efter just en sån här....
 
En sån jigg jag kunde tänka mig att bygga själv, den har vissa fördelar såsom låg vikt etc men de enda som är intresserade av det är proffs och noll chans jag köper den eftersom kap/geren ändå finns med.

Dessutom helt vansinnigt att såga utan en skyddsskiva under, skulle bladet gå av eller man slinter till så sätter man ett märke i det nylagda golvet, noll kul.

/Kent
 
Jag förundras över sugpassningen mot köksinredningen. Flytande golv verkar de inte köra med hos Bosch i Tüskland ;) De verkar dock ha ett vettigt blad för att såga laminat ovanifrån, måste ju vara med "felvänd" tandning för att inte laminaten ska flisa.
 
phl skrev:
Jag förundras över sugpassningen mot köksinredningen. Flytande golv verkar de inte köra med hos Bosch i Tüskland ;) De verkar dock ha ett vettigt blad för att såga laminat ovanifrån, måste ju vara med "felvänd" tandning för att inte laminaten ska flisa.
Yepp..speciellt med tanke på att konstruktionen helt förhindrar att man använder splitterskydd på sågen. Man kan klart köra underifrån, men det kan vara lite störigt på golv, och man får ju dessutom flis på ena sidan om man nu skulle använda den till annat än golv.
 
H
Ja för att komma från Bosch så verkar detta vara en vettig sak. Men så mycket plastbitar. Undrar om Festoolen passar till den??
 
Festool.... Står på lådan att den passar till Bosch gröna maskiner....
 
Grönt som grönt ;)
 
Eller hur....:p
 
Måste berätta att jag köpte den i alla fall...

Har redan haft mycket glädje av den, inte bara till golv, utan även till 27 trappnosar i metall i olika vinklar.
Ser den som ett väldigt bra komplement till kap/ger-sågen, ligger stadigt på golvet när man sågar. Håller fast materialet bra, lätt att ställa in i alla vinklar.
Lätt att montera ihop & isär.
Enklare att använda den inomhus än 'storsågen' som står i garaget.
Helt enkelt nöjd. d^_^b
Nackdelar ? Ska vara priset i så fall, drygt 900 kr.
 
Den är på rea på harald-nyborg fram till den 13/12, kostar 649kr.
 
Jag skulle köpa den billigaste kap/gersågen jag hittade istället för denna. Gissar att resultatet av det kommer bli mycket bättre. Speciellt när man sågar saker som är tjockare än ett parkettgolv....

Begränsningen i konstruktionen ligger inte i anhåll etc utan i sticksågens blad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.