8S verkar ju vara bra grejer. Men är den gröna GCM10 likvärdig/bättre?
Det är ju hobby vs proffs men i övrigt då?
Vad skiljer dessa åt?
 
Jag har själv en GCM8s. Innan jag köpte denna klämde jag en del på en PCM8s (grön) och min uppfattning är att den inte kändes speciellt mycket bättre än en billig kinasåg. Förvånansvärt dålig precision. Klingan flyttade sig lätt flera millimeter i sidled när man drog i handtaget. Inget att rekommendera vid gering av lister med andra ord.

Nu har jag inte provat PCM10, men mitt råd är i alla fall att klämma ordentligt på grejerna innan köp. Gärna både grön och blå bosch vid samma tillfälle. För min del blev valet väldigt lätt efteråt.
 
Jag stod också i valet mellan grön och blå när jag köpte min såg. Efter att jag kännt på en GCM8s blev valet enkelt. Den känns mer gedigen och tålig. Har aldrig sågat med PCM8:an (eller 10:an) men den har en del detaljer som inte övertygar kvalitetsmässigt. På Bosch blåa sågar sitter allt ordentligt fast och du behöver inte vara rädd för att något går sönder vid förflyttning eller normalt användande. Jag är otroligt nöjd med min GCM8s. I kombination med ett NIKO sågbord är den kanon.
Tänk och känn efter en gång extra innan du slår till. Jag är ingen storbyggare. Det blir lite altanbyggande, panel, lister (som en vanlig husägare pysslar med...) men jag kommer aldrig ångra att jag lade lite extra pengar på en lite dyrare såg.
 
Nått rappel orkar jag inte med. Det blir 8an! Tack för input.
 
G (G - blå) eller P (P - grön) talar om vilken serie maskinen tillhör.
Siffran i det här fallet är klingstorleken i tum, har jag för mig. :)
 
Kolla runt priset lite bara GCM8s kan skilja mycket i pris beroende på kampanjer etc.
Jag köpte den dyrt p.g.a. akut behov men är ändå mer än nöjd, helt sjukt bra
 
Köpte min GCM8S med 2600 stativet för 4125kr nyss. De hade såld massor idag redan. :)
 
Mycket bra pris om det är inklusive moms!
 
FredrikR skrev:
G (G - blå) eller P (P - grön) talar om vilken serie maskinen tillhör.
Siffran i det här fallet är klingstorleken i tum, har jag för mig. :)
Det stämmer!
 
LLLVäxjö skrev:
Mycket bra pris om det är inklusive moms!
Japp. Järnia Karlaplan i Sthlm. Jag har tjänat pengar jag kan köpa mera verktyg för :D
 
Och jag betalade 5000:- inklusive GTA3700-stativet på duabhuset. Visserligen tillkom frakt för stativet på ett par hundringar, men sågen skickades fraktfritt.
 
ganskaanonym skrev:
Och jag betalade 5000:- inklusive GTA3700-stativet på duabhuset. Visserligen tillkom frakt för stativet på ett par hundringar, men sågen skickades fraktfritt.
Samma kombo inhandlades från Lindarn's webbutik. Fraktfritt, skickades direkt från Bosch lager i Danmark. Summa summarum 4995 SEK för GCM 8S och GTA 3700. Funkar kanon!!! d^_^b
 
GTA3700 är fina grejjer det, passar utmärkt till GCM8s, jämförde med billigare varianter och det är lika stor skillnad på priset som på kvalitén / känslan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.