Hej,

Kapar trallskruv som inte går att skruva ur trallen.
Använder Bosch MetalMax AIZ 32 AIT och undrar om de verkligen är totalt värdelösa. Är inne på mitt 3e blad nu och gör allt enligt konstens alla regler, hastighet inställd på 3-4 på GOP185-LI.

Den klarar knappt 20 skruvar sen är tänderna nedslitna...
 
D
Multimaskin är totalt värdelöst ekonomiskt och så jävla bra på att lösa problem.

Har du inget lämpligare verktyg typ tigersåg?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
S
Vinkelslip
 
Ja det lutar åt vinkel eller tiger. Dock har jag reklamerat samtliga och fått pengar tillbaka så ingen förlust egentligen 🤫
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Vinkelslip
Låter som en utmärkt idé för att sätta eld på altanen....
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Vill du återanvända trallen ?
 
Av vilken anledning går inte skruven att skruva ur?
 
Tanken är att återanvända/vända på brädor.
Sen gäller det de skruvskallar som man inte får grepp om/bitsen rundar skallen...

Jag ska inte elda upp trallen nej🤪
 
S skvadron skrev:
Tanken är att återanvända/vända på brädor. Sen gäller det de skruvskallar som man inte får grepp om/bitsen rundar skallen... Jag ska inte elda upp trallen nej🤪
Har du testat med slagskruvdragare? Jag har lyckats få ut bra misshandlade skruv med min, både slitna rostiga fyllda med färg och fogmassa, det är inte snällt mot biten men tyckte det var värt att offra en bit på det.
Blir ju gärna lite skadat när man drar upp en försänkt skruv, men vänder du ändå brädan kan det kanske vara värt ett försök.
 
Jag är nog mera bekymrad över delen av skruven som är kvar i regeln? Det kan ju vara så att den sticker upp en bit för skruven har väl inte gått av inuti regeln?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.