Vet nån av de som är händiga med vitvaror hur man kommer "in till fläkten", för att rengöra på en snart 8år? gammal Bosch kyl med beteckningen KSR38A73?

Trodde fläkten packat ihop helt, men efter att flyttat om lite på översta för att försöka komma åt såg jag den snurra fint när jag sedan öppnade.. :)

Men som sagt fläkten skulle behöva en lättare rengöring!
 

Bästa svaret

Innanför fläktgallret högst upp kl 12 sitter det en torxskruv (TX20 om jag minns rätt) som du ska lossa. För att göra det stänger du av kylskåpet och puffar till fläktbladen så det blir fri lejd till skruven. Du behöver en torxmejsel för det finns inte plats för en bitshållare med torxbits. Sedan kan du koppla lös fläkten från kontaktdonet och rengöra den på lämpligt sätt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Innanför fläktgallret högst upp kl 12 sitter det en torxskruv (TX20 om jag minns rätt) som du ska lossa. För att göra det stänger du av kylskåpet och puffar till fläktbladen så det blir fri lejd till skruven. Du behöver en torxmejsel för det finns inte plats för en bitshållare med torxbits. Sedan kan du koppla lös fläkten från kontaktdonet och rengöra den på lämpligt sätt.
Såg skruven men var nog så inställd på att fläkten var död..
Tack! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.