Hej!
Min Indego har nu klippt min gräsmatta i snart 2 månader, men även om jag ändrat inställningen för kantklippning mellan var fjärde, varannan och varje gång, har han fortfarande inte klippt kanterna..
Han har också lite problem med övertäckning av klippspår, men det brukar rätta till sig vid nästa klippning.
Just nu klipper han 3 ggr i veckan, så det blir ju rätt så många ggr han har haft chansen att klippa kanterna.
Har ringt supporten, men fick bara svar på att det var flera som hade problemet och att det var bra att jag ringde, för ju fler klagomål desto fortare kanske utvecklingsavdelningen gjorde något åt det!

kanske skall uppgradera programvaran, men om jag förstått allt rätt så måste man skicka in klipparen, och det har jag ingen lust med.

Hasse
 
Jag har precis samma problem. Min klippare får gå varje dag och jag har ställt in för kantklippning varje gång. Nu har jag inte varit hemma varje gång eftersom den klipper vid 15-tiden, men jag har aldrig sett den köra runt och följa kabeln. Det är åtminstone så jag tolkat kantklippningen? Jag tycker generellt att resultatet av klippningen är bra och är nöjd med allt utom att det blir en ganska bred remsa runt kanten som inte blir klippt. Mina planer ä att sätta kantsten som den kan åka på men jag vill inte att den ska vara 35 cm! Så att den verkligen kör kantklippningen borde göra det bättre. Kanske ska jag prova inställningen med varannan gång? Vilket nummer /sätt att kontakta supporten hade du använt?
Staffan
 
Nu är jag inte hemma & kan kolla. Men jag har för mig min är satt till var annan gång för kantklippning & den klipper kanter, både från schema & vid manuell klippning. Sen om det är så att den verkligen gör det var annan gång eller ej har jag dock inte full koll på, men kanterna klipps, det har jag sett.
 
tel:08 7501820
där får man svara på ett antal frågor och blir sedan uppringd av en "expert" som bara sysslar med Indego.
Killen som ringde mig sa att Det första klipparen skall göra när den går ur laddstationen, är att följa kabeln och klippa kanterna..
Men det har aldrig min gjort!
Har även upptäckt att displayen ser konstig ut när man kvitterar inställningen på val av kantklipp!

Får hoppas att killen hör av sig så fort som möjligt, när han fått svar från utvecklingsavdelningen.
 
Skall kolla vilken version jag har på min!
 
Min Indego klipper heller aldri kantene. Jeg har prøvd alle innstillingene for kantklipp, men den har aldri klipt kanten uansett. Jeg har build 4462 (78 db, 2012, 5.7). Men selv om den hadde klippet kantene så klipper den jo ikke 35 cm over, så jeg må gå over manuelt og klippe kantene uansett. Hvis jeg ikke legger sånne kantsteiner, da... Men det hadde jeg ikke tenkt.
 
Kantklipp skrev:
ju fler klagomål desto fortare kanske utvecklingsavdelningen gjorde något åt det!
Då borde det gå snabbt! ;)
 
Har kollat programvaran, 5,7 felet ligger kanske där??
 
Kantklipp skrev:
Har kollat programvaran, 5,7 felet ligger kanske där??
2013 / 75db / 5.8 klipper heller ikke, support sa at etter jeg fortok en kallstart og ny igangkjøring så skulle den klippe kantene ..... men det gjorde den kun 1 gang .... så var det slutt. :(

Jeg avventer ny programvare og sender den inn til høsten ,,,, eller at de sender ut oppgraderinger på SD kort slik de oppgav i de første anonsene. :rolleyes:
 
Man måste uppenbarligen få den att klippa gräsmattan "Färdig återvänder till basstation", utan att den fått något felmeddelande under tiden. Första gången jag noterat att den kantklipper. Kan enligt supporten bara ske när den klipper i en tidsinställning, inte när man manuellt begär KLIPP.[video=youtube_share;K74ko4OJXBs]http://youtu.be/K74ko4OJXBs[/video]
 
Jag har gjort 2 fabriksåterställningar och efter den andra klippte den kanterna. Det är det första den skall göra och sen klipper den resten av gräsmattan! Problemet är väl bara den gjorde det bara 1 gång, nu klipper den som "vanligt" igen..
Har köpt en billig cylinderklippare som jag tar kanterna och lite där han missat. Tycker personligen att han missar lite väl mycket, har ändå ställt överlappningen av klippspår på det högsta..
Lite irriterad är jag också på att han ibland stannar, tänker en stund, sen kör han vidare men, knivarna startar han inte förrän efter 1-1 1/2 meter senare. Supporten verkar inte något vidare intresserad i heller eftersom det var flera månader sedan jag ringde och klagade och dom lovade att höra av sig.
Får väl skicka in den på service när säsongen är slut och hoppas på att dom har en lösning..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.