Hej
Står i valet och kvalet att köpa robotgräsklippare.
Min tomt består av 2 delar med en öppning på 1 meter. Vad jag förstår så är det bara i princip Indego som kan hantera detta.
Men vad är det för skillnader mellan 1000 och 1300?

Kan man ha 2 st laddstationer och bära indigo imellan?

Bauhaus har ju en kampanj nu med Indego samt en grästrimmer. Men blir inte klok på om det är 1300 eller 1000 modellen.
Det står 1000 men innehållsförteckning med antal meter kabel verkar vara 1300 varianten.
'Tacksam för råd

MVH
Tony
 
Det stämmer inte, flera klippare klarar passager på 1 m eller mindre.
 
Det har jag missat I så fall.
Vilka robotklippare klarar detta?

Robot klipparen kommer I mitt fall att stå på baksidan av huset. Ungefär storlek på ytan på gräsmattan där är ungefär 150 m2
Sen ska den igenom 1 meter öppning för att nå framsidan där gräsmattans storlek är cirka 500 m2
Varför jag vill placera den på baksidan är stöldrisken

MVH
Tony
 
Redigerat:
HQ 320/330 mfl. klarar passager på ner till 60 cm även om rekommendationen är att hålla minst 1,5m. Det finns antagligen fler robotar som i praktiken skulle klara en passage på 1 meter även om flera tillverkare anger ca 1,5 meter som minsta mått.
Det finns säkert erfarenhet av det från andra forummedlemmar?
 
Redigerat:
Tacksam för alla erfarenhetsuppgifter
HQ330 verkar ha gps. Hur fungerar denna?
 
Turbin skrev:
Hej
Står i valet och kvalet att köpa robotgräsklippare.
Min tomt består av 2 delar med en öppning på 1 meter. Vad jag förstår så är det bara i princip Indego som kan hantera detta.
Men vad är det för skillnader mellan 1000 och 1300?

Kan man ha 2 st laddstationer och bära indigo imellan?

Bauhaus har ju en kampanj nu med Indego samt en grästrimmer. Men blir inte klok på om det är 1300 eller 1000 modellen.
Det står 1000 men innehållsförteckning med antal meter kabel verkar vara 1300 varianten.
'Tacksam för råd

MVH
Tony
Skillnaden er inte stor, 1300 silver har hvite skydd på siden ock klarer minimum 1300m2 gressmatte. Den har ock sista 5.9 mjukvaran.

Du behöver inte 2 laddsasjoner, den hittar den ene nær den behøvs påfyll.

Tror 1300 leveras med lenger kanttråd.
 
Har inte indego 1000 den sista programvaran?
 
peternicklas
Landroid M 2.0 klarar detta. Innan du köper klippare så läs lite i de olika trådarna, speciellt Bosch. Kan kanske ge en uppfattning om vilken som kan vara lämplig. Även om det är ett brgränsat antal som du har att välja på så är det bra om klipparen gör det den ska.
 
Redigerat:
Jag har läst om alla indego problem samt allt annat om de andra klipparna också.
Men jag saknar erfarenheter från vad de olika klipparen klarar
 
Turbin skrev:
Har inte indego 1000 den sista programvaran?
Det tror jag. men kolla for sekerhets skull. Er det nogoen pris forskjell på Indego 10 ock 1300 silver ?

Alle Indego kan uppdateres hos Bosch service.
 
Turbin skrev:
Jag har läst om alla indego problem samt allt annat om de andra klipparna också.
Men jag saknar erfarenheter från vad de olika klipparen klarar
Beklagligvis så er det måga som uttaler seg på detta forum helt utan egna erfaringer om Indego. Hvis du har läst alla posteringer så er du kapabel til at skilla ut dom som enbart ``kastar sten på gresmattan``
Som du ser på Indego 10 tråden som Peterniklas siktar till så er de som har fått sina roboter uppdatert med ny mjukvara nøyda.
 
Som jag ser detta utan att ha erfarenhet vad de kan klara av så borde indego ha störst chans.
HQ330 kan ha chans men jag kan inte hitta info om och hur den använder gps
 
peternicklas skrev:
Landroid M 2.0 klarar detta. Innan du köper klippare så läs lite i de olika trådarna, speciellt Bosch. Kan kanske ge en uppfattning om vilken som kan vara lämplig. Även om det är ett brgränsat antal som du har att välja på så är det bra om klipparen gör det den ska.
Kan du förklara för mej varför landroid kan hantera detta. Den är ju klart billigare samt har inte 428 sidor med problem. Sen verkar det ju som att Bosch har fått ordning på maskinen
 
Hej
Du har väl en indego?
Vad kan berätta om den
Tacksam för all info
Mvh
Tony
 
Turbin skrev:
Som jag ser detta utan att ha erfarenhet vad de kan klara av så borde indego ha störst chans.
HQ330 kan ha chans men jag kan inte hitta info om och hur den använder gps
Jag tror du underskattar vad en robotklippare kan göra, din tomt är ju ganska liten och som du beskriver den låter det inte som nåt svårt problem med en 1-meters öppning. Det viktiga är egentligen hur lång passagen mellan gräsytorna är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.