Hej!

Är lycklig ägare till en GSR 18V-Li och GDR 18V-Li från Toolstop. Dom kom i separata L-boxxar (varav GDR helt ren då det bara skilde typ några spänn att få med en L-boxx istället för bara en dragare i kartong).

Men det är sjukt mycket luft i lådorna och det är svårt att få i något vettigt då iläggen är anpassade för laddare och batteri typ.

Någon som köpt ett kombinationskit (samma L-boxx) med GSR18 och GDR18V eller GSB18V och GDR18V som skulle kunna kolla artikelnumret på själv plastilägget?

Typ ett av dessa kit:

http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsr...li-impact-driver-2-batteries-in-l-boxx-p13162
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsb...ss-dynamicseries-combi-drill-impact-dri-p7825
 
Såg att det fanns en fin konfigurator, dock bara för 10,8v verktygen :(
 
Har själv de nämnda maskinerna och letade även jag efter ett inlägg, vad jag fattar så finns det inte till 18v maskinerna..( eller 14,4v?). Jag löste det själv genom att bocka 1mm aluplåt i profiler och former efter maskiner och laddare. Nu har jag helt plötsligt plats för både GDR18vli, GSB18vli, laddaren 1860 (tom UK-kontakt), 2st 3,0ah battari, 1st 1,3ah batteri, lampan GLI, samt ett rejält fack för både bitssats, lösa bits, hylsor och lite div borr. Allt i lådan som är 136 hög.

Efter det fick jag 4 tomma lboxx 136 över, som jag även de gjorde mellanväggar i och använder som sortimentlådor. Fan, lådorna rymmer mer skruv än man orkar bära.
 
Redigerat:
jonahp skrev:
Efter det fick jag 4 tomma lboxx 136 över, som jag även de gjorde mellanväggar i och använder som sortimentlådor. Fan, lådorna rymmer mer skruv än man orkar bära.
Kan tänka mig det, dom är STORA! GSR18v med 1,3Ah är är tom lite mindre än min gamla gröna 14,4V Li men lådan har säkert 3-4xvolymen. Undrar vad boxarna tål typ två-tre lådor skruv underst och något verktyg överst skapar rejält med last på översta handtaget samt klickfästen.

Har du någon bild som inspiration?
Ingen skönhetstävling, men nu är det löjligt (opraktiskt) här hos mig då jag bara har en laddare (den lilla 1820) och 2x1,3Ah +1x3,0Ah batterier så GDRen blir liksom ensam i sin box och ilägget gör att man inte t.ex. rymmer en rejäl slagbitssats. Och tar man bort det skramlar det till obehagligt när man lyfter lådan.
 
jonahp skrev:
Har själv de nämnda maskinerna och letade även jag efter ett inlägg, vad jag fattar så finns det inte till 18v maskinerna..( eller 14,4v?). Jag löste det själv genom att bocka 1mm aluplåt i profiler och former efter maskiner och laddare. Nu har jag helt plötsligt plats för både GDR18vli, GSB18vli, laddaren 1860 (tom UK-kontakt), 2st 3,0ah battari, 1st 1,3ah batteri, lampan GLI, samt ett rejält fack för både bitssats, lösa bits, hylsor och lite div borr. Allt i lådan som är 136 hög.

Efter det fick jag 4 tomma lboxx 136 över, som jag även de gjorde mellanväggar i och använder som sortimentlådor. Fan, lådorna rymmer mer skruv än man orkar bära.
Var är bilden? :)
 
Jobbar sent ikväll, lovar en bild inom en snar framtid.
Ang vikterna så klarar väl lboxxen av 25kg last, samt 100kg belastning och är vattentät. Man ska kunna använda dessa som arbetsbockar/bord ute på fältet.
 
Såg att jag hade en bild i telefonen på hur upplägget ser ut, endast mellanväggarna som saknas i bild.


Har ju även 1820 laddaren, men prioriterade snabbheten i 1860 framför utrymme i detta fallet då man får med sig allt man behöver iaf.
 
  • uploadfromtaptalk1336586681525.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
jonahp skrev:
Såg att jag hade en bild i telefonen på hur upplägget ser ut, endast mellanväggarna som saknas i bild.
Har ju även 1820 laddaren, men prioriterade snabbheten i 1860 framför utrymme i detta fallet då man får med sig allt man behöver iaf.
Ser bra strukturerat ut! Skulle nog komma ungefär så långt själv, men att skapa ett stabilt ilägg med eller utan bottenplatta får jag inte till i huvudet riktigt, man skulle ha någon typ Meccano med en platta med hål i botten man kunde fästa saker i.

1820 laddaren valde jag inte av utrymmesskäl, blev mycket dyrare kit med 1860 i så jag resonerade att batterierna borde räcka trots långsamladdning (vet inte hur lång tid ett fullt 3,0Ah tar i 1820 men det visar sig...)
 
Här kommer bilderna. Som sagt, 1mm alu, lite kantlist och mjuk cellplast som lock till "skrammellådan". Tog väl strax över timmen att göra å passa in.

De övriga lådorna jag nämde är liknande, sortimentfack i alu + cellplasten i locket. Funkar awsome!
 
  • uploadfromtaptalk1336660623746.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1336660644027.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
baljbalj
  • Laddar…
Snyggt! Vad är botten gjord av? Är det bara pop-nitar som håller aluminiumen? Hur skär du aluminiumen så exakt, dremel?

Laddaren, det är inte samma kontakt som jag visade i import från UK-tråden?
 
baljbalj skrev:
Snyggt! Vad är botten gjord av? Är det bara pop-nitar som håller aluminiumen? Hur skär du aluminiumen så exakt, dremel?

Laddaren, det är inte samma kontakt som jag visade i import från UK-tråden?
Botten är även den i samma alu. Att aluminiumen är svart beror på att den är anodiserad, var de skräpbitar jag hade för stunden. Den är inte skuren utan delvis klippt i gradsax, dels med vanlig plåtsax, sedan bara bockad lite grovt i skruvstycket med handkraft. Och ja, nitad.
Kontakten är en 39kronors från C&O, ska byta kabel när eller om jag orkar till svensk från min 1820.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.