Tjena!
Funderar på att inhandla multiverktyg, och har nästan landat i att det blir en Bosch GOP 30-28.
Nån som har erfarenhet av den?
 
  • Bosch GOP 30-28 multiverktyg med Starlock Plus fästsystem på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en. Det är en bra maskin, jag har inga anmärkningar förutom att det inte finns något fäste för insexnyckeln som behövs för att byta blad, så jag brukar få leta en stund efter rätt dimension vid byte 🙂
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Jag har en. Det är en bra maskin, jag har inga anmärkningar förutom att det inte finns något fäste för insexnyckeln som behövs för att byta blad, så jag brukar få leta en stund efter rätt dimension vid byte 🙂
Aha, tack för svar! står ”har även ett magnetiskt fäste som möjliggör enkla tillbehörsbyten.”. Tolkade detta som att man inte behövde insexnyckel 🤷🏻‍♂️
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
T Ti Bergström skrev:
Aha, tack för svar! står ”har även ett magnetiskt fäste som möjliggör enkla tillbehörsbyten.”. Tolkade detta som att man inte behövde insexnyckel 🤷🏻‍♂️
Min är några år gammal. de har säkert uppdaterat den.
 
possum77 possum77 skrev:
Min är några år gammal. de har säkert uppdaterat den.
Ok, hoppas det 😅
Ska åka till Bauhaus och klämma lite på den. Tack för info 🙂
 
Jag kände att den typen av jobb man gör med multiverktyg passar bäst för batterimaskiner, så man får mer frihet. Jag slog nyligen till på en Fein AMM 700 och är otroligt nöjd. Lite billigare än en Bosch men har samma batterisystem och verktyg.

Jag köpte den här i våras. Var några hundralappar billigare då. Tog den lite starkare 700an eftersom den kan använda längre blad. (Tipsade någon om)
https://www.amazon.com/Fein-StarLockMax-MultiMaster-Oscillating-MultiTool/dp/B08X1JW2ZT
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
H Hasse C skrev:
Jag kände att den typen av jobb man gör med multiverktyg passar bäst för batterimaskiner, så man får mer frihet. Jag slog nyligen till på en Fein AMM 700 och är otroligt nöjd. Lite billigare än en Bosch men har samma batterisystem och verktyg.

Jag köpte den här i våras. Var några hundralappar billigare då. Tog den lite starkare 700an eftersom den kan använda längre blad. (Tipsade någon om)
[länk]
Tack för tips men köper inte grejer via Amazon. På bauhaus finns det några Feinmodeller. Generellt lite dyrare i samma klass. Vill gärna ha sladd för att få ner priset men ändå få en kraftfull maskin, samt slippa låsa mig vid en maskintillverkare 🙂
 
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 1 till
  • Laddar…
H Hasse C skrev:
Jag kände att den typen av jobb man gör med multiverktyg passar bäst för batterimaskiner, så man får mer frihet. Jag slog nyligen till på en Fein AMM 700 och är otroligt nöjd. Lite billigare än en Bosch men har samma batterisystem och verktyg.

Jag köpte den här i våras. Var några hundralappar billigare då. Tog den lite starkare 700an eftersom den kan använda längre blad. (Tipsade någon om)
[länk]
Jag har aldrig upplevt sladden som ett problem på den där maskinen trots att jag ofta fördrar batterimaskiner. Sladden är lång och smidig så den är sällan i vägen.
 
Vi har såklart olika behov. Oavsett så är det ett fantastiskt verktyg och jag ångrar att jag inte köpt ett tidigare .
 
T Ti Bergström skrev:
Aha, tack för svar! står ”har även ett magnetiskt fäste som möjliggör enkla tillbehörsbyten.”. Tolkade detta som att man inte behövde insexnyckel 🤷🏻‍♂️
Den på bilden har starlock . Man bara klickar dit och klickar bort bladet. Bladen är standard bland många tillverkare.
Jag har bosch motsvarighet med batteri. Har slitit ut dussintals blad husrenoveringen.
 
N nb. skrev:
Den på bilden har starlock . Man bara klickar dit och klickar bort bladet. Bladen är standard bland många tillverkare.
Jag har bosch motsvarighet med batteri. Har slitit ut dussintals blad husrenoveringen.
Starlock plus till och med. Kikat på den nu. Tyngre än batteridriven. Men ska jag få en för ett rimligt pris blir det nog med sladd iaf. 12v batteridriven kostar samma utan batteri och laddare. Känns ju sådär om en inte ska ha en massa maskiner. Ska satsa på en multimaskin och en sticksåg med kabel. Ska inte såga hela dagarna. Eller det är kanske just det jag kommer göra nu när jag inköpt denna 😂
 
T Ti Bergström skrev:
Starlock plus till och med. Kikat på den nu. Tyngre än batteridriven. Men ska jag få en för ett rimligt pris blir det nog med sladd iaf. 12v batteridriven kostar samma utan batteri och laddare. Känns ju sådär om en inte ska ha en massa maskiner. Ska satsa på en multimaskin och en sticksåg med kabel. Ska inte såga hela dagarna. Eller det är kanske just det jag kommer göra nu när jag inköpt denna 😂
När jag renoverat klart kommer den nog få vila mycket. Den är ju rätt nischad. Men fenomenal för att få in flexrör, dosor och annat i planlväggar.
 
Bidde en Fein Multitalent ist. Billigare och jäkla fin låda till också, samt lite sliptillbehör.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Är lite sugen på deras sticksåg, den verkar finnas i två varianter, vanlig och performance. Är det någon som har testat? Gäller deras stora batterimaskin.
 
Verkar finnas en del erfarenhet här så jag lånar tråden. Någon som har tips på var man köper bra och gärna billiga blad?
Jag fick ett blad med hårdmetalltänder med min Fein. Kapade ett par spikar (vanlig blank spik som gått igenom under takutsprånget när man läktat) och det slets ut nästan direkt. Har några metall/wood som också funkar men de slits snabbt. Knappt värt 150 kr att kapa 4 spik.
 
  • Gilla
Ti Bergström
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.