Låsspaken till djupjusteringen på min GOF 1250 LCE ändrar läge, och rätt snabbt är låsläget långt ut från maskinen och det finns ingen frigång kvar (ni som har maskinen förstår förhoppningsvis vad jag menar).

Det finns en justerskruv under handtaget, som syns om man skruvar av handtaget (se bifogade foton). Jag kan justera läget, men det ändrar sig lika snabbt igen.

Låsspaken är den som sticker ut till vänster i bild, bredvid justerratten och över LCD-displayen.

Är det någon som vet hur man får justeringen att hålla en längre tid?


I övrigt är jag nöjd med maskinen. Köpte ett "AXMINSTER FOLDING ROUTER TABLE KIT" också. Det går att göra mycket med fräsen, med bord eller utan.

Demonterat handtag med synlig justerskruv bredvid en handöverfräs med låsspak, justerratt och LCD-display.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låsspak och justerratt på en GOF 1250 LCE-fräs med fokus på handtaget och en synlig justerskruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch GOF 1250 LCE överfräs på arbetsbänk med synlig låsspak, justerratt och LCD-display.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Axminster ihopfällbart fräsbord med säkerhetssköld och justeringsrattar synliga, placerat på ett verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.