Funderar på att köpa ett set med ovanstående maskiner, det är ju tydligen kampanj på båda två för ca 2100 kr med moms.
Tycker det låter attraktivt, nån som har synpunkter på först och främst den slående skruvdragaren? Gsr:n har jag kört en del med och tycker den är bra.
Dessutom så verkar det ju vara en sladdlös multimaster-modell på gång i höst, tänkte i så fall komplettera med en naken sådan då..........
Som sagt.........Synpunkter på maskinerna emottages tacksamt!
 
Tja

jag har själv dom två

vad kan man säga den slående är kanon det enda jag tycker är lite störade är att den börjar slå alldeles för tidigt.
fördelen är att den kan dra i och hur i stort sätt alt (tar bara en stund)

passa även på att köp en övergång från bitts fäste till hyllsa så får du grymt mycket använing för den (kör med hyllsa till den vanliga med) har för mig att ett sett med övergångar + hyllsor kostar 59 kr på biltema men ej säker

/chali
 
Tack för svaret!
Har redan ett gäng övergångar från just biltema, brukar använda dom till min vanliga dragare, gsr 12 ve-2, men den är ju så förbaskat tung o klantig.
Bara att beställa då........
 
Har själv bägge. Köpt på ahlsell för 1495 plus moms.

Är nöjd men ser mer maskinerna till komplement till större maskiner. Har själv nio olika skruvdragare av olika modeller. Vid större jobb så är det inte denna satsen som brukar användas utan har det till lite småjobb. Dock mycket praktiska då man kan ha dem i fickan på arbetsbyxorna. Problemet är bara om man vill ha långa bits då funkar det inte riktigt. Lätt att den trillar ut.

En annan sak är med GDR modellen är att den slår lite väl långsamt. Den är stark och jag har dragit skruvar som har varit 6,5x 100 utan problem men som sagt det tar lite tid.

Personligen så ser jag dem som mycket bra och praktiska för inredningsjobb,eljobb och dyl. Skulle dock inte rekommendera dem om man vill göra större jobb typ altanbygge eller liknande.
 
Lobo69 skrev:
Har själv bägge. Köpt på ahlsell för 1495 plus moms.

Är nöjd men ser mer maskinerna till komplement till större maskiner. Har själv nio olika skruvdragare av olika modeller. Vid större jobb så är det inte denna satsen som brukar användas utan har det till lite småjobb. Dock mycket praktiska då man kan ha dem i fickan på arbetsbyxorna. Problemet är bara om man vill ha långa bits då funkar det inte riktigt. Lätt att den trillar ut.

En annan sak är med GDR modellen är att den slår lite väl långsamt. Den är stark och jag har dragit skruvar som har varit 6,5x 100 utan problem men som sagt det tar lite tid.

Personligen så ser jag dem som mycket bra och praktiska för inredningsjobb,eljobb och dyl. Skulle dock inte rekommendera dem om man vill göra större jobb typ altanbygge eller liknande.
Nej, ska jag skruva tex ett trallgolv så åker nog stora dragaren fram. Tanken med detta set var mera till tex köksmontage, inredningsjobb o dylikt.
Ett alternativ skulle kunna vara att köpa en naken 12 voltsmutterdragare, jag har ju redan laddare o tre batterier.Det skiljer ju bara 25 nm i vrid, men då har jag ingen liten smidig vanlig dragare. Pengamässigt blir det desamma
http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/...=sv&division=gw&ccat_id=104636&object_id=8977
 
Ja du det är inte lätt att råda. Är ju själv väldigt nöjd med de små dragarna men sen å andra sidan så skulle jag inte vilja vara utan min slagskruvdragare heller. Löser ju lite olika uppgifter för mig. Jag kan faktiskt inte tänka mig att vara utan någon av dem när jag tänker efter:p

Kommer antagligen att köpa mer 10,8 v bosch. se länk
http://www.carl-ras.dk/public/dokumenter/Aarhus/Avis/messeavis_Arhus2008.pdf
 
Redigerat:
Jag har också sett erbjudandet på Ahlsell, men som vanlig privatperson - var finns det att köpa då?

Jag har ingen av dem, men har hört att GDR:en bullrar en del. Hade varit trevligt med en av varje...
 
Känner du ingen som har ahlsellkonto. Man kan också gå in och prata med dem. Kan funka men de tar inte kontanter.

Alla verktyg med knackande funktion väsnas. Det är bara att vänja sig vid. Kan vara ett rätt ettrigt ljud så att börja tidigt en söndagmorgon är kanske inte så bra för grannsämjan.

Vet att det finns kvar set i Kristianstad.

Köpte den nya ficklampan med. Kanonpryl.
 
Redigerat:
Maskinerna är inköpta och provade, och visst väsnas GDR;n som sjutton, men den är kanonbra iaf!
Vad jag inte visste innan jag provade en slagskruvdragare var hur mycket enklare en sådan drar i en skruv jämfört med en vanlig skruvdragare. Alltså tex en montageskruv med ph-skalle i nåt halvhårt...........dom rappar ju nästan alltid....... och är det sen högt så man står med raka armar o inte kan trycka på så är det ännu värre. Med GDR;n kan jag utan problem dra i en rätt så stukad philips-skruv utan att trycka särskilt mycket. Funkar väl ungefär som Metabos impulsfunktion, fast ca tusen ggr fortare........:)
Och Gsr;n är ju kanonsmidig den med, blir kanon att skruva i eldosor, montera kök o annat........
 
Köpte paketet från ahlsell via en polare och min åsikt är att GDR´en är helt otroligt bra !

Har precis byggt en altan och skruvat ca 400 6*100, ca 2500 trallskruv och ca 250 ankarskruv, och nästa bara med GDR´en.

Har även en Hitachi WH12DMR slagskruvdragare och viss är den starkare, 130 Nm mot GDR´ens 100 och snabbare men större och tyngre samt längre laddningstid på batteriet.

GSR´en är inget speciellt, klen men smidig, där är FLEX 10,8v med 10mm chuck mycket bättre och stakare.

Men GDR´en är helt klart den bästa jag provat hittills vad gäller effektivitet + vikt + storlek i samma maskin.

Rekomenderas helt klart !
 
Mikael_L
För de som inte har tillgång till Ahlsellkonto, misströsta ej.
Nu har Swedol kampanj på paketet. 1690:- + m ... 2113:- inkl moms.
 
Dum fråga kanske men har hört att det kommit en nyare variant av iallafall GSR´en, är det den varianten i Swedol kampanjen?
 
Verkar vara den gamla modellen
 
Axminster har ett litet paket också. Lite dyrare ~2700 +frakt. Det ser ut som om det är den nya GSR modellen, pluss lite annat godis.
 
Mikael_L
Hoppas jag inte fått någon att springa iväg till Swedol nu. :surprised:

För nu sitter jag och tittar senaste BIGline, BIG-gruppens reklamblad.
GSR 10 + GDR 10 för ....


1450:-

med moms blir det alltså: 1812:-

http://www.big-gruppen.se/delagare.asp
Jag vet inte om detta är alla handlare ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.