Vår bosch fry dog. Ingen lampor eller något ljusa. Det är inte så gammal (modell i länk).

Vad är det mest vanlig orsak? Startrelä? Eller någon kretskort? Värt att försöka felsöka själv?
 
Redigerat av moderator:
A
S Swedave skrev:
Denna version av länken är renare:

[länk]
kolla i ett annat vägguttag annars kretskort
 
Kretskort ligga häruppe. Vet någon hur man öppnar? Känns som något komma att gå sönder om man göra fel...
 
  • Vit kylskåp, Bosch-logotyp, öppen dörr, rostfri handtag, köksmiljö, närbild, vardagsföremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
S Swedave skrev:
Kretskort ligga häruppe. Vet någon hur man öppnar? Känns som något komma att gå sönder om man göra fel...
Har du provat i ett annat vägguttag?
 
Ja, det var det först jag gjorde. Och eftersom displayen på dörren inte ljusa så anta jag att det inte är startern och mer troligt kretskortet.
 
A
S Swedave skrev:
Ja, det var det först jag gjorde. Och eftersom displayen på dörren inte ljusa så anta jag att det inte är startern och mer troligt kretskortet.
så är det.
panelen drar du bara rakt ut
 
  • Gilla
Swedave
  • Laddar…
Tack för det. Det är bara att beställa. Konstigt att man kan köpa dem programmerat eller oprogrammerat.
 
  • Kylskåp öppet med synlig elektronik och kablar, verkar under reparation eller service.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
vanligt att man kan köpa båda sorterna
har servicestället utrustning för att lägga över program blir det färre kort i lager.
 
  • Gilla
Swedave
  • Laddar…
Två dygn och sek1500 senare och så är reparationen klar. Det var mycket riktigt kretskortet. Väldigt enkel att byta ut.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.