Hej,

Jag behöver en borrhammare för ett par jobb nere i källaren. I detta fallet handlar det om att borra i betong.

Sen tidigare har jag en Bosch 14.4-2-li skruvdragare som jag är imponerad av och sen då en vanlig borrmaskin med slag av märket Black&Decker.

Det hade varit fint att fortsätta med den blåa Bosch serien men de är ganska dyra så just nu står det mellan följande :

MAKITA 800w INKL.VÄSKA HR2610 för 1300 kr eller Bosch GBH 2400 för 1700 kr alt Bosch GBH 2-20 D för också 1700 kr.

Vad skulle ni valt?
 
Det blev Makita maskinen, tittade man på kraften den hammrar med och jämför med Bosch så måste man en bit över 2000 kr för att få något likvärdigt, hoppas på att denna klarar av jobben nu bara :)
 
M
Både makita och bosch gör bra borrhammare. Du blir nog nöjd med prestandan från din nya maskin!
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Det blev Makita maskinen, tittade man på kraften den hammrar med och jämför med Bosch så måste man en bit över 2000 kr för att få något likvärdigt, hoppas på att denna klarar av jobben nu bara :)
Är inte kraften den hamrar med det som mäts i Joule? Där ligger ju båda de nämnda Bosch:arna högre än den makitan??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.