Hej!

Vår Bosch Mixx Aquasensor från 05-06 slutade fungera igår. Den var full i vatten när den bara ställde sig och klickade, med två "små i" i displayen. Har inte hittat nån sån felkod nånstans. Koderna ska ju börja på E xx.

Klickljudet kommer från panelens högersida. Jag har tömt den på vatten, tagit isär alla filter, inkl. aquastopen. Tog också av sidan och kollade men hittar inget. Ser lite skitigt ut i de flesta slangarna dock...

Nån som har nån idé? Finns det några säkringar man kan kolla?
 
E-nummer är SHU5922SK/21
 
Maskinen saknar säkringar så där är inte felet
Kan du lägga upp ett foto på displayen?
Två små i låter märkligt men skulle tro att displaykortet har havererat och behöver bytas
 
Hej torbeno! Här kommer en bild. Det högra strecket blinkar starkare vid varje klick.
 
  • boschFelDisplay.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Händer det något om du trycker på Reset, borde vara att hålla inne två av knapparna samtidigt.
Annars är det utbyte av displaykort/kontrollmodul som gäller.
Du kan hitta reservdelsinfo på Boschs hemsida, tror runt 2000 kr.
 
Reset funkar inte... Kan man byta kortet själv?
 
Jaha, nu ser jag att displayen är en separat del ...
Då är jag inte lika säker längre. brukar nästan alltid sitta ihop. Vilken som är trasig, 50 % chans.
Är du händig går det att fixa själv. De flesta kontakter passar bara på ett ställe, och flytta över en i taget så bör ju inget kunna gå fel.
 
Jag rev faktiskt isär allt där uppe i luckan och drog ur kontakter och sprayade elektronikspray på dessa, i hopp om att det var glapp och skulle funka då jag satte ihop det. Men det gjorde det inte. Samma grej. Kopplade ur displayen men det klickar på. Sitter två relän på kontrollmodulen och det är väl ett av dom som låter. Varför vet jag fortfarande inte. Inget som ser ut att ha brunnit eller så.

Ny maskin kostar ca 3.200 inkl. frakt på Electroworld. Inte så svårt val...

Tack för hjälpen iaf! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.