Hej,
Har problem med min Bosch diskmaskin (Modell: SMU50M15SK)

Blev med nytt hus nyligen och jag har gått runt o stört mig på att förra ägaren inte hade ställt diskmaskinen plant utan den lutade rätt grovt bakåt. Igår löste jag detta genom att justera fötterna.

Idag skulle jag köra igång maskinen och nu vill den inte köra igenom programmen. (Har testat alla)
Den kör programmet i ca 5 minuter sen visar displayen 0:00 precis som att maskinen är klar.

Hur är det möjligt att detta problem kan uppstå bara genom att justera på fötterna?!

Någon kunnig som kan bistå på hjälp?

Tack på förhand! 🙏
 
du har kanske klämt någon slang när du rättade upp den, prova dra fram maskinen något lite
 
T tergo skrev:
du har kanske klämt någon slang när du rättade upp den, prova dra fram maskinen något lite
Inga klämskador på någon slang vad jag kan se. Har testat att köra maskinen utdragen också med samma utfall.
 
Tar den in vatten och pumpar ur det under dessa fem minuter? Det är inget försmädligt fel, typ att vattnet är avstängt vid diskbänkskranen...?
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
J jahallåja skrev:
Tar den in vatten och pumpar ur det under dessa fem minuter? Det är inget försmädligt fel, typ att vattnet är avstängt vid diskbänkskranen...?
Ja det gör den. Det finns ingen avstängning på blandaren som sitter där nu. Skulle den inte ta in tillräckligt med vatten så borde indikatorn för vattentillförseln lysa tänker jag.
 
B Bulis skrev:
Hej,
Har problem med min Bosch diskmaskin (Modell: SMU50M15SK)

Blev med nytt hus nyligen och jag har gått runt o stört mig på att förra ägaren inte hade ställt diskmaskinen plant utan den lutade rätt grovt bakåt. Igår löste jag detta genom att justera fötterna.

Idag skulle jag köra igång maskinen och nu vill den inte köra igenom programmen. (Har testat alla)
Den kör programmet i ca 5 minuter sen visar displayen 0:00 precis som att maskinen är klar.

Hur är det möjligt att detta problem kan uppstå bara genom att justera på fötterna?!

Någon kunnig som kan bistå på hjälp?

Tack på förhand! 🙏
Funkade den innan din justering?
 
K Kane skrev:
Funkade den innan din justering?
Ja, den funkade klockrent innan.
 
Lägger upp en kort video med så man får en bild av hur det ser ut.
 
Inget med låset eller någon kant som går i när någon vinkel ändrats så att luckan inte riktigt går igen?
 
J jahallåja skrev:
Inget med låset eller någon kant som går i när någon vinkel ändrats så att luckan inte riktigt går igen?
Tror inte problemet ligger där heller. Tycker dörren klickar i väldigt bra när den stängs.
 
Inget som skakades runt och hamnade så att det blockerar pumpen i botten av maskinen, när du flyttade och ändrade vinkel? Någon popcornkärna eller hummerklo eller så... Du skrev redan att pumpen går, kan det vara så att den låter men inte pumpar? Om du häller vatten i botten före programmet, förvinner det då?
 
J jahallåja skrev:
Inget som skakades runt och hamnade så att det blockerar pumpen i botten av maskinen, när du flyttade och ändrade vinkel? Någon popcornkärna eller hummerklo eller så... Du skrev redan att pumpen går, kan det vara så att den låter men inte pumpar? Om du häller vatten i botten före programmet, förvinner det då?
Det är inget fel på pumpen. När maskinen stannar är det vatten kvar. Kör jag igång ett program igen så pumpar den ut vattnet den första minuten och det funkar.
 
  • Ledsen
jahallåja
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.