4
Redigerat:
4
Hej,

Det ser riktigt bra ut! Är Axminster ett bra företag att beställa från ? Hur snabbt fick du sakerna?

Mvh
4fun
 
  • Gilla
1337
  • Laddar…
Du kanske ska titta på dk1476 på k-rauta. Jag har haft mitt kit i tre veckor och det funkar riktigt bra. Ska du däremot skruva massa skruv i timmar så får du se efter något kraftigare.
 
T
Jag har bara beställt ifrån Axminster en gång. Jag hade lite otur när jag beställde för den var slut i lager och blev försenad någon vecka. När de fick hem den hade jag den utanför dörren på typ 4 dagar, 1 dag extra pga lantbrevbäring :)
Annars gick allt smidigt, betalade direkt med kort utan problem. Så tveka inte om du vill ha det kittet! Kom ihåg dock att du behöver en adapter till laddaren eftersom den är engelsk ;)
 
Axminster är bra.
Beställt därifrån flera ggr.
 
En variant kan vara:

Slå till på GSR:en på något av de erbjudanden som brukar vara, tror både Bauhaus och NetonNet har dom för 900kr nu med laddare och batterier (dock bara 1,5ah istället för 2ah på axminster)

Komplettera med slagskruvdragaren från Prishammeren, 700kr inkl frakt till Sverige. http://www.prishammeren.dk/shop/bosch-10-8v-1687p.html

Vill man ha fler batterier brukar dom säljas av ganska pålitliga säljare på Tradera för runt 150-200kr, annars har prishammeren hyfsade priser där också.

Kan för övrigt varmt rekommendera slagskruvdragaren i Bosch 10,8/12v serie, otroligt användbar och skön maskin. Skruvar aldrig med skruvdragaren längre :)
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
4
Hej,

Tack för att du påpekade att man behöver en el-konverter, det är inget jag vill ha kommer bara tappa bort den. Därför är det inget alternativ att köpa från England.

Jag lutar åt att köpa slå till på GSR och sedan köpa en naken slagskruvdragare.
Det enda jag nu saknar är en bra väska/plastlåda som jag kan ha båda skruvdragarna i.
Vet någon vart man kan få tag i en sådana väska som båda passar i?

Mvh
Gustav
 
T
4 4fun skrev:
Hej,

Tack för att du påpekade att man behöver en el-konverter, det är inget jag vill ha kommer bara tappa bort den. Därför är det inget alternativ att köpa från England.

Jag lutar åt att köpa slå till på GSR och sedan köpa en naken slagskruvdragare.
Det enda jag nu saknar är en bra väska/plastlåda som jag kan ha båda skruvdragarna i.
Vet någon vart man kan få tag i en sådana väska som båda passar i?

Mvh
Gustav
Nej nej du kommer inte tappa bort den! Jag köpte en sådan här på Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/se/Reseadapter,-UK-to-Europe/36-3054

Den sitter nu "monterad" med laddaren jämt och ligger tillsammans med allting i L-Boxxen så den kommer aldrig bort :) Så jag röstar på kittet ifrån Axminster så får du låda anpassad till båda maskinerna. Kan även nämna att du får med ett hölster för att sätta i bältet och ha maskinen i. Kom som en överraskning för mig då detta inte nämndes på sidan.

Annars finns tomma L-Boxx väskor lite här och där. Sen får du köpa rätt insats att lägga i boxen.
 
  • Gilla
4fun
  • Laddar…
4
T TeeMan skrev:
Nej nej du kommer inte tappa bort den! Jag köpte en sådan här på Clas Ohlson:
[länk]

Den sitter nu "monterad" med laddaren jämt och ligger tillsammans med allting i L-Boxxen så den kommer aldrig bort :) Så jag röstar på kittet ifrån Axminster så får du låda anpassad till båda maskinerna. Kan även nämna att du får med ett hölster för att sätta i bältet och ha maskinen i. Kom som en överraskning för mig då detta inte nämndes på sidan.

Annars finns tomma L-Boxx väskor lite här och där. Sen får du köpa rätt insats att lägga i boxen.
Ok, du har nog övertygat mig :)
Kommer dock hem till dig och snor din laddare om jag tappar bort min

MVh
4fun
 
Det säljs laddare separat på Tradera för 100-200kr rätt ofta (av seriösa säljare) :)
 
  • Gilla
4fun
  • Laddar…
4
Nu har jag köpt den, får vi hoppas det blir bra :)
 
  • Gilla
TeeMan
  • Laddar…
4
Axminster leverade riktigt snabbt och smidigt, inga problem.

Men nu har jag en fråga. Jag kan sätta mina bits direkt i slagskruvdragaren, men då åker bitsen väldigt långt in och sitter inte fast. Se bild.
Utan jag måste sätta dit en bitshållare, och då blir slagskruvdragaren så lång och svår att komma in på små ställen. Är det något som är galet, eller tänker jag galet?
 
  • Slagskruvdragarens chuck utan bitshållare som visar bitsfästet för nära insättningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bithållare monterad direkt på slagskruvdragaren, utan bit insatt, på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver långa bits om du ska köra dom direkt i maskinen.
 
  • Långt bit från Wera med IMPAKTOR-teknik för användning direkt i maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tosse
  • Laddar…
Ja, du ska ha 50mm direkt i maskin ingen bitshållare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.