Hej, blir intr klok på vad som skiljer g fråm cg varianten. Har köpt g via bauhaus prisgaranti för 4653 medans cg finns för ca 6300 på amazon. Kommer jag sakna något från cg?
 
CG är grön laser. Syns bättre i dagsljus.

Edit ser att du frågade på skillnaden mellan g och cg… bra fråga :D.
 
CG har lite bättre nivelleringsprecision.

Skärmavbildning som jämför nivelleringsprecisionsdata mellan två Bosch-nivelleringsenheter, GLL 3-80 CG och GLL 3-80 G.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
G går på vanliga batterier.
CG - Går på Boschs 12V laddbara batterisystem, den har även appstöd för kalibrering och lite bättre noggrannhet. 0,2 mm/m jämfört med 0,3 mm/m

Amazon brukar ha bra priser på dessa vid Black Friday men det är ju en klen tröst om man behöver den nu.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
CG är grön laser. Syns bättre i dagsljus.

Edit ser att du frågade på skillnaden mellan g och cg… bra fråga :D.
Ja cg har ju bluetooth, appstyrning och laddbara batterier, inget av detta behöver jag. Men den har ju även andra reflektorer eller vad det är, så tänkte om prestandan skiljer också?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Köp CG, jag bytte från P till CG och det va en helt annan maskin.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tack flr svaren. Var mest i behov av den nu när jag schaktar traktorparkering med gammal traktorgrävare, gräver ut 1 m på ena sidan och flyttar andra, ca 100x100 och insett att de är fruktansvärt svårt att hålla koll på höjderna.. Så tror min beställning får ligga. Aa batterier är en fördel när jag intr har annat i battetiserien.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Köp CG, jag bytte från P till CG och det va en helt annan maskin.
P är en gammal röd va? Vad blev bättre, nu blev jag tveksam igen..
 
Ja, P är den gamla röda. Appstyrning och batteri samt den gröna gör hela skillnaden.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tyckte app-styrningen kändes väldigt fånig, men när jag väl började l använda lasern är jag nöjd över den, drar hyfsat med batteri påslagen och svår att stänga av utan att rubba, skönt att kunna slå av den när den inte behövs för att slipa "kalibrera om" vid på och avslag eller för frekventa batteribyten.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Va? En batteridriven blå Bosch med AA-batterier? Det var… annorlunda :rolleyes:.

Jag har CG-modelllen och är väldigt nöjd, hade nog blivit galen att inte kunna använda 12v-systemet.

Kan passa på att rekommendera RM3-tillbehöret för att justera in linjen i sidled med fjärrkontroll eller app.

[länk]
Tro det eller ej, men en GLL 3-80P finns och används här - drivs med 4xAA :whistle:
Firar 10 år nästa år ser jag i PRO360 appen.

Tänkt tanken att uppgradera till CG men tycker mig lasra lite för sällan, kanske för att strålen syns mindre bra i dagsljus...:oops:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Använder min 3 80P hela tiden.

Det enda som inte är perfekt med den är bredden på laserlinjen. Har det blivit avsevärt bättre på nya modeller?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har inte jämfört men skulle önskat en smalare linje även på CG.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tack för svaren, blev sugen på avboka och beställa cg. Men de hade hunnit skicka så nu får jag leva med g modellen, lär duga kanon men surt att jag såg den andra..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.