Tog bort vår spireahäck.
Kvar är ett dike mellan kantstenen och gräsmattan. Gräsmattan som i sin tur ligger en bra bit över nivån på kantstenen mot vägen.

Hur hade ni gjort?
VI vill ha staket. Tanken är väl att sätta färdiggjutna plintar från Byggmax men vet inte om det ser riktigt klokt ut när nivån på gräset är så hög? Blir ju som att staketet står i ett dike?
 
  • 403809_10150644486387701_602192700_9306427_1580770773_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En låg stödmur där häcken satt och så staketet uppepå? Annars fylla ut en bit så att det inte blir en sluttning bakom staketet, inte snyggt. I så fall staket i samma höjd som gräsmattan.
 
Ni fyller väl upp rännan där häcken har suttit? Jag förstår inte varför det skulle se konstigt ut.
 
Fyller vi rännan till gräskanten så kommer kantstenen mot vägen att bli övertäckt.. inget snyggt..
 
harry73
Varför tar ni inte bort kantstenarna, om man har gräs hela vägen fyller de ingen funktion längre
 
Vi har nästan exakt samma fråga på gång här hemma. Vi har tagit bort kantstenen, kommer bygga en låg stödmur med skalblock, fylla dem med betong och sätta staketstolpar i betongen. Gunnebonät och sedan en häck som får växa så att den döljer staketet om några år.

Sent from my SK17i using Byggahus
 
Ser ingen kantsten på bilden.
 
Låter som en bra lösning Wilfa, dock kanske TS ska sätta ett snyggt staket istället för häck :)

Marlene: Kantstenen är de tunna gråa sakerna till vänster om jordmassorna :)
 
Om det var min fastighet skulle jag plocka bort den befintliga kantstenen och göra som Riggen föreslog; mura upp en låg stödmur (20-25 cm?) och sätta staket ovanpå den. Blir nog snyggt.
 
Häck och staket kan alltså vara samtidigt menar jag, fast jag uttryckte mig nog otydligt.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.