Hej!

I mitt nuvarande sovrum, det ursprungliga köket finns en platsbyggd garderob. Det är den gamla svalen som blivit inredd som garderob.

Tanken är att ta bort garderoben helt som är byggd i slaggsten för att kunna få in en större säng då vi ska bli två i lägenheten.

Nu till problemet, när jag tog bort det absolut sista av träet inuti garderoben verkar det som att det är murat ett innertak med hjälp av slaggsten ca en halvmeter nedanför innertaket.

Har någon av er sprungit på något sådant tidigare? Bifogar ett par bilder.
 
  • Photo 2014-03-01 15 13 40.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Photo 2014-03-01 15 13 31.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Photo 2014-03-01 15 13 27.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad finns det ovanför? Det är inte så att det finns en golvbrunn eller något annat avloppsrelaterat från lägenheten ovanför?
 
Hej!
Det borde det inte vara, skåpet har varit en sval med drag från källare till vind. I många fall är den helt borttagen som hos grannen under mig.
 
Vad försörjer stammen med avlopp och tappvattnet? Har grannen ovan någon wc/kök ovanför?
 
Ja, den försörjer min lgh och troligtvis de ovanför med vatten och avlopp. I min lägenhet är köket flyttat från detta rummet till det intill så det går avlopp och vatten i en låda längs väggen.

Ska gå upp och kolla med grannen hur det ser ut i deras lägenhet. Om svalskåpet/garderoben är borta där. Den är borta i lägenheten under i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.