Jag skall borra ett antal hål i granit 15-25mm i diameter och undrar vilket/vilka märken/modeller jag bör se på. Jag har kört slut på tillräckligt många billiga för att vara villig investera lite i kvalitet. Vad använder proffsen? Vad är det jag bör se på? SDS plus.
 
Redigerat:
Hyr en bergborr på t.ex. Cramo. Sista jag hyrde en proffs-SDS max så försäkrade de sig om jag inte skulle köra sten eller berg. SDS max/plus är inte gjorda för det.
 
Lini skrev:
Även om jag är med på att en dedikerad bergborr säkert är snabbare så har jag svårt tro på det du säger om att de inte är gjorda för det. Just granit finns med i specifikationen av användningsområden som följer med den Hilti jag har. Så tillbaka till frågan, har du någon rekommendation?
Även om jag är med på att en dedikerad bergborr säkert är snabbare så har jag svårt tro på det du säger om att de inte är gjorda för det. Just granit finns med i specifikationen av användningsområden som följer med den Hilti jag har. Så tillbaka till frågan, har du någon rekommendation?
 
HME TOOLS kan du beställa från, Använd 3-4 st borrar och borra 10cm åt gången sen byt borr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.