Tänkte sätta upp några hyllplan mot en sluttande bergsvägg i fritidshusets källare.
Hålen behöver nog inte ha någon större diameter antar jag för att bära upp lasten på hyllorna.
Bergets beskaffenhet är inte av den hårdaste graden, men har inte provat att borr ännu.
Har en äldre Bosch borrmaskin med slagtillsats, men är osäker på om den klarar slagtrycket som är nödvändigt.
Dessutom saknar jag nog lämplig borr för jobbet. Någon som vet lite mer om hur jag bör fortsätta mitt projekt?
 
Betrakta det som betong av god kvalitet.
Bra maskin med passande borr brukar gå att hyra för nån hundring eller 2 över dagen från hyrfirmor eller bauhaus t.e.x.
 
En billig borrhammare funkar bra. Slagborr är klart sämre men funkar för enstaka hål.
 
P Per_Eriksson skrev:
Betrakta det som betong av god kvalitet.
Bra maskin med passande borr brukar gå att hyra för nån hundring eller 2 över dagen från hyrfirmor eller bauhaus t.e.x.
Tack för rådet!
 
D Daniel 109 skrev:
En billig borrhammare funkar bra. Slagborr är klart sämre men funkar för enstaka hål.
Ok ....tack för svaret, jag har bara 5-6 hål att borra, så då börjar jag med att prova med min slagborrmaskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.