Har köpt en knivmagnet till köket & behöver därför ta hål i den kaklade väggen bakom. Normalt sett ska man väl alltid sträva efter att borra i fogen, men i detta fallet är den bara någon mm bred så oavsett dimension på borret kommer jag snudda vid kanterna på kaklet ovanför & under. Är det då bättre att borra direkt i plattan?
 
A
Det är bara att borra på med för därför avsedd borr. Tror du på vattenstänk där så klutta i lite silikon i samband med montaget.

MEN! Behöver du skruva? Finns lim och tejp som kan fubka utmärkt, beroende på utformning av detaljen du ska ha opp.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Det är bara att borra på med för därför avsedd borr. Tror du på vattenstänk där så klutta i lite silikon i samband med montaget.

MEN! Behöver du skruva? Finns lim och tejp som kan fubka utmärkt, beroende på utformning av detaljen du ska ha opp.
Jag skulle också tejpa upp den. Det finns så många bra tejpsorter så det är ett mindre problem.
 
yoloboi skrev:
Det är bara att borra på med för därför avsedd borr. Tror du på vattenstänk där så klutta i lite silikon i samband med montaget.

MEN! Behöver du skruva? Finns lim och tejp som kan fubka utmärkt, beroende på utformning av detaljen du ska ha opp.
Ja tyvärr, det är som sagt en knivmagnet med förborrade hål så i detta fallet behövs det.
Så ska jag borra i fogen eller inte?
 
A
offlarjon offlarjon skrev:
Ja tyvärr, det är som sagt en knivmagnet med förborrade hål så i detta fallet behövs det.
Så ska jag borra i fogen eller inte?
Är du helt säker? Går att fejka skruvskallen om det står och faller med den. Känner ju inte till ditt kök, fördelen jag ser är att det är närmast idiotsäkert och går att återställa. Nu ska jag sluta tjata om det.

Båda sätten funkar. Låt magnetlistens placering avgöra.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag skulle också tejpa upp den. Det finns så många bra tejpsorter så det är ett mindre problem.
Hmmm ja det är ju egentligen bara skruvhålen som ligger i vägen för det, men går ju att kapa 2 st vid skruvskallen & limma dit för syns skull.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Är du helt säker? Går att fejka skruvskallen om det står och faller med den. Känner u inte till ditt kök, fördelen jag ser är att det är närmast idiotsäkert och går att återställa.
Nu ska jag sluta tjata om det.

Båda sätten funkar. Låt magnetlistens placering avgöra.
Ja det vore ju förvisso skönt att slippa ta hål i plattorna, & som du skriver går det ju lätt att peta in ett par kapade skruvar i hålen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.