Hej på er!
Jag ska snart börja med att sänka mitt innertak i min lägenhet för att kunna sätta in downlights, men både tak och vägg i denna lägenhet är av väldigt hård betong så när jag borrar så kommer jag inte många mm in innan det tar nästan tvärstopp. Så jag tänkte höra om det finns nån som kan rekommendera någon slagborr eller liknande som fungerar bra att borra med i hårdbetong det blir så mycket enklare då, den får gärna ligga bra i pris också om det nu finns nån sådan. Tack på förhand

Henke,
 
Gå och hyr en riktig slaghammare så ska du se att det går bättre än med en slagborr.
 
Jag brukar använda en hammarborr (borrhammare). Det klarar av även den starkaste betong och t.o.m granit så det kan jag varmt rekomendera.
 
Snuttjulle skrev:
Gå och hyr en riktig slaghammare så ska du se att det går bättre än med en slagborr.
Jag tror att vi menar en riktig Borrhammare här!

Inte ens en sådan kan dock klara av eventuella armeringsjärn ;)
 
OKi borrhamare kanske de heter. ;)
Och har man otur så är det armerat för skyddsrum och då är det tätt med järn.
 
Eller köp en billig Borrhammare) på biltema, Jula eller CO.

Kostar ungefär som en dags hyra av en "proffsmaskin". Och bör funka för det du skall göra.

 
Nog för att de är billiga men under 100:- kostar de inte ;D och det hyrde jag en Hilti för över en helg i somras. Jag lovar att Hiltin biter bättre och med rätt borrstål(dvs svindyra) så ger sig även de flesta armeringsjärn rätt snabbt. Dock ska man inte bora på/genom armeringsjärnen då det kan försvaga konstruktionen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.