Hallå allesamman

Jag har varit helt fokuserad på att köpa en Bosch GTS 10 med stativ. När jag dregglat igenom Axminsters katalog upptääckte jag att Makita har ju faktiskt oxå en som verkar helt ok. Dessutom så har Makitan ett ihopfällbart stativ precis som Bosch GTS 10 har i USA.

Ngn som klämt och prövat Makitan och kan ge en åsikt eller två?
Bosch: http://www.axminster.co.uk/product-Bosch-GTS-10-254mm-Saw-Bench-32024.htm
Makitan: http://www.axminster.co.uk/product-Makita-2704-255mm-Saw-Bench-with-Adjustable-Stand-781819.htm
 
Jag tittade på både Makitan och Boschen innan jag köpte Boschen. Makitan verkar ocksåhelt OK. Om stativen menar du att Makitastativet har hjul antar jag, till skillnad från det Boschstativet som finns i Sverige? För det sistnämnda är ju hopfällbart med den äran, även om hjulen skulle vara bra vid tillfälle.
 
Fick ett bättre pris på Boschen för det första, men att motorn var något starkare bidrog också till det.

För övrigt är de nog ganska lika, men det är ett missförstånd att det röda stativet inte är hopfällbart som jag skrev i föregående inlägg, det saknar hjulen däremot. Om jag förstår saken rätt kan man dock fälla ihop åtminstone Boschstativet med hjul och rulla hela ekipaget och det är förstås bra.
 
Ok, tack för info´n

Kan man fälla ihop det med sågen monterad alltså?
 
Började skriva, nej den lär av... då ja trodde du menade det röda GTS1000 (eller vad de heter nu igen)..

Men sen läste jag igen, och antar du menar USA stativet med hjul?!
Och enligt bilden nedan så kan man ju fälla ihop det med sågen fastskruvad i stativet.

410itueOZDL._SS400_.jpg

Ser riktigt smutt ut.
 
Alltså, jag har för mig att det går även med det röda bordet, men jag har aldrig provat. Jag brukar inte skruva fast sågen i bordet, och då är det förstås enklare att ta var och en för sig.
 
Vet någon om ngn av dessa sågar finns för bra priser ngnstans just nu? är ute efter ngt liknande dessa, man vill ju ha kvalite utan att betala hutlöst mkt:):)
 
Mr Handyman skrev:
Alltså, jag har för mig att det går även med det röda bordet, men jag har aldrig provat. Jag brukar inte skruva fast sågen i bordet, och då är det förstås enklare att ta var och en för sig.
Har heller inte provat, men tror faktiskt att det går, även om det kan bli lite klumpig att förflytta 'paketet' (såg/stativ ihop).
 
Bidde en Bosch , nu skall här sågas !!
Jag återkommer med en kort recension om fingrarna finns kvar !! (Ja jag vet att klinskyddet saknas och jag skall montera det).
 
  • leksak.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis Woodrat... Jag väntar på en säljare på ett svenskt företag och om han kunde fixa bra pris innan jag beställer.
Dock var jag på K-Rauta igår och klämde på ett demo ex. Det däringa vinkelanslaget på vänster sida om klingan var väldigt rangligt. Verkade som om skenan och urfräsning i bordet som glappade med flera millimeter!!!??? Är det så eller var det bara för att det var ett demo ex?
 
Masses skrev:
Grattis Woodrat... Jag väntar på en säljare på ett svenskt företag och om han kunde fixa bra pris innan jag beställer.
Dock var jag på K-Rauta igår och klämde på ett demo ex. Det däringa vinkelanslaget på vänster sida om klingan var väldigt rangligt. Verkade som om skenan och urfräsning i bordet som glappade med flera millimeter!!!??? Är det så eller var det bara för att det var ett demo ex?
Så är det på min i alla fall. Jag fixade det med aluminiumtape. Vet inte hur länge det stoppar, tiden får utvisa.
 
Nej vinkelanslaget är för litet för spåret och glappar mycket. Det måste man modda. Men däremot förstår jag inte hur de kunnat släppa iväg sågen med det anslaget. Värsta missen.
 
Berätta!!! Jag lossade och flyttade (parallell)anslaget, spände och det verkade stabilt. Är det ngt annat du menar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.