Raderar allt då säljaren har fixat problemet.
 
Redigerat:
Juridiskt sett tror jag inte dom behöver betala men är dom seriösa borde dom det när prisskillnaden är så liten. Hänvisa säljaren om denna tråd. Tror nog att dom är intresserade av vad folk skriver om dom. Och godkänner dom den extra kostnaden så vet man att man blir rättvist bemött. Både gamla och nya kunder.
 
Det är inte så lyckat när användare börjar radera i trådar på det här viset. Därför har vi en spärr så att man inte kan redigera sina meddelanden efter viss tid.

Det hade varit bättre om Byggankan hade låtit innehållet stå här, och sedan beskrivit hur husföretaget gjort rätt för sig.

Om nu önskemålet från byggankans sida var att inte hänga ut företaget som gjort rätt till slut, så säger jag bara att en väl hanterad reklammation är bättre reklam än att göra rätt från början.
 
Skriv vad som hände och hur säljaren löste det. Det blir ju bara positivt för företaget.
 
Jag han och läsa det innan han tog bort det. Det var nåt fel på en vägg som skulle fixas av en extern snickare och dom hade godkänt offertern på 5000. Sen fick snickaren förhinder så då tog han in en ungefär dubbelt så dyr snickare utan att få godkännande av säljaren på husföretaget. Då undrade om han hade rätt att få det betalt även om som kom överens om 5000. Tydligen fick han det så eloge till det företaget.
 
När jag raderade så hade Huggans svar inte kommit ännu, i så fall hade jag inte raderat. Huggans måste ha hållt på att skriva sitt svar medan jag raderade.

Det var precis så som Huggan säger. Det var ett fel i konstruktionsritningen och en vägg som behövde fixas. Vi fick ett pris på 5000 av en snickare som sedan inte dök upp med motiveringen att han räknat fel på priset. Vi hade bråttom att få det fixat då vi hade spärrat av hela vardagsrum/kök och jag (som förövrigt är en hon:) ) hade åkt iväg med vår dotter för att hon inte skulle bo i byggdammet.

Det var då bråttom att få tag i nåågon som kunde fixa det och vi tog hjälp av en annan snickare som ville ha 7000 men vi han inte få ok av husföretaget att de skulle stå för den något högre kostnaden. Första beskedet när vi tog kontakt med dom igen var att vi bara skulle få den godkända summan 5000. Men sedan så pratade jag med säljaren på telefonen och allt löste sig. Eftersom att jag då ändå inte fått några svar så skyndade jag mig att radera tråden.

Frågan handlade om huruvida husföretaget gjorde rätt och vi helt enkelt skulle skylla oss själva som inte var snabbare att få ett ok på den högre summan (det är ju inte så mycket pengar, men vi vill ju inte betala för att de ritar fel) eller om husföretaget borde betala den högre summan. Men nu löste sig ju allt till det bästa i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.