Staffans2000
En bekant tipsade mig om denna investeringsmöjlighet http://www.maximtrader.com/
Sätt in 10.000 USD. och få 6% ränta per MÅNAD!!! Efter 18 månader får man tillbaka den investerade summan.
Bekantingen gjorde så för ett halvår sedan, och han har därefter fått 600 USD insatt per månad på sitt konto helt enligt deras löfte.

Hur kan detta vara möjligt. Eller är det inte det?

Staffan
 
Låter som något klassiskt bondfångeri, man låter de första "investerarna" få sina pengar varje månad sedan när tillräckligt många nappat går man under jorden med pengarna. Lägg till att kronan fallit lite på siståne, samt vad en ny regering kan ställa till med som påverkar kronans värde.
 
Du kan nog lika gärna inleda ett samarbete med en kung från Nigeria.....:D
 
Som vanligt:
Om något låter för bra för att vara sant så är det oftast så...
 
Låter som ett pyramidupplägg, så länge man får fler investerare betalar man ut, sen försvinner man plötsligt....
 
peternicklas
hantverkare1 skrev:
Som vanligt:
Om något låter för bra för att vara sant så är det oftast så...
Helt rätt. Var själv ute för en sådan sak innan i veckan. ebay och mycket bra pris på SD microkort. Långt under vanligt pris. Köpte 2 st. då jag vet att det är Ebay garanti. Mycket riktigt idag, efter att han sålt 200 st på 36 timmar, så var auktionen borta.
 
Det där kontot där man sätter in 10 000 USD är det ett bankkonto i ens eget namn, i en bank med insättningsgaranti? Och får man in de 600 USD på det kontot också?

Eller är kontot ett "konto" hos Maximtrading, och det man får är en papperslapp (om än digital) med lite siffror på?

Jag gissar på det senare, och att din bekant i dagsläget har 12 månader kvar av emottagande av "papperslappar" med siffror på, innan han förväntar sig få tillbaka sina 10 000 USD efter 18 månader + ytterliggare 10 800 USD i ränta hoppas jag då. För det blev väl ett litet typ-o där när du skrev att man får tillbaka den investerade summan efter 18 månader ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.