Har precis varit på bomässa i vä o bromölla,,,
Vi gillade två villor mjöbäcksvillan o hvh-villan. Är det nån som har nån erfarenhet av dessa ? Dock gillar vi inte tillvalen i hvh-villan, men det är ju vår smak . Priset var iallafall ok och att man kan ändra allt om man vill...
 
Kom tyvärr inte iväg , Suck !

Hade velat se Energi snåla huset
 
Jag och min sambo kom iväg och jag tyckte det var mycket intressant med byggmästarvillan, nu var det ju långt ifrån färdigt men jag tycker att det är mycket intressant med energisnåla hus. Tyvärr är kostnaden ganska hög tycker jag, 17 - 18 000 kr per kvm. Ändå helt klart intressanta för oss att studera närmare. Ett annat intressant hus där var "Personliga hus". Helt byggt i tegel med puts ut- och invändigt. U-värdet även här lågt men inte så bra som i byggmästarvillans väggar. Tyvärr vet jag inte någon produktionskostnad men vi kommer nog att kontakta det företaget också när vi väl sätter igång.
 
personliga hus? det låter intressant. har du någon länk till deras sajt?
 
Låga energikostnader är väl välkommet vid månadsskiftet tycker jag.
Går ju inte att dra av för värmen som för räntan.

Kul att energisnåla hus kommer mer och mer
 
Personliga hus har tyvärr ingen hemsida. Han har haft så mycket att göra att han inte hunnit lägga ut information. Som jag förstod det så är det ett ganska nytt företag som importerar material från europa så jag tror att det kan vara något man kan ha råd med :) men som sagt så vet jag inte. Personliga hus håller till i Kristianstad och samarbetar med en arkitektfirma där. Om du bor i närheten och vill kontakta Personliga hus så kan jag skicka mejladressen till dig. Vid bomässan så var inte huset de visade färdigt men i november planeras en visning av det färdiga huset - vi kommer att försöka åka dit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.