Jaha, då var det dags för årets bokrea. Har bläddrat lite i katalogerna och blir ibland lite villrådig. Det finns många tjusiga böcker som har spännande titlar, men är de läsvärda? Eller är det "bara" fina bilder? Nu syftar jag på böcker om inredning/byggnadsvård/målning/husbygge etc, INTE deckare och dylikt.

Har DU tips på en bra bok? Skriv då här! :)
Berätta gärna varför du gillar boken, var det bra instruktioner i den, intressanta historier eller gav den många nya idéer?
 
Det finns en bok som heter "Byggandets Psykologi- En studie i nervsammanbrott" den borde passa dig som handen i en trefashandske....

Eller förresten, den har inte kommit ut ännu! Vi får skriva den tillsammans du och jag!
 
"How buildings learn - what happens after they're built" av Stewart Brand.

En bra och tänkvärd genomgång av hur byggnader faktiskt används och en hel del kring vad som gör en "bra" respektive "dålig" byggnad. Mycket är ur en amerikansk kontext men en hel del europeiskt också. Jag tycker utgångspunkten i den här boken kompletterar en viktig och ofta saknad pusselbit kring byggnadsdisskusioner.
 
Cheesus: :D :D :D
 
Jag funderade på "Svenska Trähus", men vågar knappt skriva det av rädsla för att den skall ta slut.Sedan är hemsk sugen på "Art Deco"...

"Stora örtboken" är väl också intressant

Skönlitterärt verkar det inte finnas något av intresse för mig.

Men om dom är bra, det vet jag inte, det här är från ivrigt bläddrande i Akademibokhandelns katalog...
 
Angelven: Kul att höra att det är fler än jag som bläddrar ivrigt i katalogerna. Fast jag ska erkänna att efter bläddrandet går jag in på bl.a. adlibris.se och kollar deras priser.

Min stora nackdel för närvarande är just att jag bara har kataloger, finns tyvärr inte möjlighet att fara iväg och bläddra i själva böckerna, därav frågan här på forumet. I alla fall blir jag ofta lurad på utseendet, undra just hur många impulsköp jag har gjort som sedan visat sig vara ganska så onödiga (läs: värdelösa).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.