Behöver några nockpannor Börringe.

Om någon har att sälja skicka ett PM. photo2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte själv Börringe pannor, men har väldigt bra erfarenheter av sortimentet och trevligt bemötande hos Folkes Bygg & Byggnadsvård i Hanaskog. Dom ska ha nockpannorna på lager.

Och, om du är snabb, så finns dom kanske också kvar på Blocket här
 
Redigerat:
  • Gilla
roland53
  • Laddar…
Tyvärr, börja vi bli tveksamma om att det handlar om Börringe nock.
Det fanns ett parti pannor i reserv som var Börringe pannor, utgick därför att nockarna som låg på taket också var Börringe.
Men vid närmare inspektion så visade det sig att på taket låg det Minnesberg-Trelleborgs pannor (som har exakt samma profil som Börringepannorna), därför tror vi nu att även nockarna är från Minnesberg-Trelleborg (obekräftade gissningar).
Således söker vi någon som kan bekräfta detta och eventuellt någon som kan avvara och sälja några nockar.
 
Namnet bruker att stå stansat in på baksidan av tegelpannan, så titta evt. där först.

Annars kann jag bara rekommendera att du tar kort och mått på nockpannan, och skickar en förfråga till t.ex. Folkes Bygg eller Tårab i Staffanstorp. Dom är trevliga, har erfarenheten och känner snabbt igen pannorna.
 
krr skrev:
Namnet bruker att stå stansat in på baksidan av tegelpannan, så titta evt. där först.

Annars kann jag bara rekommendera att du tar kort och mått på nockpannan, och skickar en förfråga till t.ex. Folkes Bygg eller Tårab i Staffanstorp. Dom är trevliga, har erfarenheten och känner snabbt igen pannorna.
Namnet står ofta på tegelpannor (även på detta tak) men mer sällan på själva nockpannorna (i detta fall omärkta). Nockpannor har ju ofta ett utseende som skiljer tegelbruken åt. Tänkte att någon kanske kunde bekräfta våra misstankar. :confused:
Folkes bygg var nytt för mig. Tack för tipset.
Tårab känner jag till men har just nu semesterstängt - får avvakta där. :)
 
MagicFingers skrev:
ser ut som det du söker?
[länk]

bara att åka hämta...
tack för tipset, men skulle nog vilja påstå att hämtningskostnaden inte står i paritet med att köpa några enstaka nockpannor som befinner sig i Skåne :rolleyes:
 
Kolla med Kullabygdens byggnadsvårdsbutik. Hart själv nockpannor som dina, men de ligger så bra på taket... :)
 
  • Gilla
roland53
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.