Hej alla

Jag hade tänkt klämma in en kamin till sommaren för att kunna få lite mysvärme till nästa vinter och det drar ju en del med sig. Hade tänkt köpa nån färdig bod av något slag som ska stå bredvid till höger om garaget. Hade även tänkt förvara gräsklippare och lite annat tjaffs som man inte vill ha i sitt garage. I garage förvarar man bilar :)

Det får vara 2,5m brett och djupet har inte så stor betydelse, dock max 4m.

Någon som monterat nån så här färdig satts från bauhaus eller nått liknande eller ska man ta hjäp av nån polare å snickra själv? (e ingen höjdare på det själv)

Ideér ? Länkar?? Att tänka på mm??? Ös på bara :D

/Dan
 
  • IMG_0033 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gick det med detta ?

Jag är väldigt kluven hur vi ska lösa förvaringen.
Hur gör ni andra ?

Vi har nu ca 10m3 som ska hanteras. Vet inte om jag vill lägga allt på hög och ta därifrån direkt in, eller man ska ha en förvaringshög och sen lite inne i förrådet som man tar ifrån (för att slippa gå ut mitt i vintern och hämta).

Och frågan är sen hur man löser förvaringshögen. Köpa en bod eller bara bygga något enkelt intill huset !?
 
Joaquin skrev:
Hur gick det med detta ?

Jag är väldigt kluven hur vi ska lösa förvaringen.
Hur gör ni andra ?

Vi har nu ca 10m3 som ska hanteras. Vet inte om jag vill lägga allt på hög och ta därifrån direkt in, eller man ska ha en förvaringshög och sen lite inne i förrådet som man tar ifrån (för att slippa gå ut mitt i vintern och hämta).

Och frågan är sen hur man löser förvaringshögen. Köpa en bod eller bara bygga något enkelt intill huset !?

Jag har ca 10 kubik vet "liggandes" då jag i framtiden inte vill ha så mycket då vi endst myseldar så har jag löst det ganska simpelt och billigt....

Raggade tag i ett antal "sj pallar" och pallkragor staplade dessa sedan ca 8 pallkragar höga och byggde enkla lock.

När pallkragarna tog slut så tog jag engångspallar och byggde ihop dessa till "burar" och slänge resten av veden i...använder först och främst veden ifrån engångspallarna för att bli av med dessa, efter att min vet är slut skall jag bygga ett rikgit vedförråd...

Ofta tar jag in en halv kubik ved och staplar i vår tvättsuga för att slippa gå ut när det regnar/snöar etc...och för att sambon inte skall kunna skylla på dåligtväder och att hon inte orkade hämta ved och höjde därför värmet istället .-)

Nästa år blir det ett ved skjul ifrån byggbeskrivningar.se...eller hemmsnickrat....
 
Smidigast är ju klart att ha det strax utanför förrådsdörren så man bara går ut och hämtar helt enkelt, men jag är kluven på hur snyggt det blir. Lite därför skulle jag vilja ha det ifrån huset gärna instängt inom 4 väggar, men det är kanske overkill...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.