Vilken av dessa bockstöd är rätt till rör i rör LK? bägge är tydligen 25mm. den lite mindre känns som den trycker för hårt på skyddsröret.
 
  • IMAG0029.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0028.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ingen som vet? Bägge är köpta på rinkabyrör, men vet inte vilken som är rätt. Båda heter bockstöd 25mm, men en ska vara till 25mm rör i rör. Vilken är det av de på bilden?
 
S
brukar stå hur mycke man får böja rören.
dom brukar ej vilja ha värst snäv böj
 
Har läst att man kan böja ut de ur väggen med bara 70mm tjocklek. Så de små bockstöden måste då vara rätt då?

Den större känns som den glappar mellan röret och stödet. Kanske är till ett annat rör som är 25mm och inte för rör i rör 25mm.
 
Snailman
är det för att böja dem i väggen så är det nog en helt annan sort du ska ha, själv kör jag med uponor och i väggarna ska jag ha sådana här: http://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-bockfixtur-25/ lk har nog något liknande..

om du nu menar att du ska böja ut dem ur väggen för att sen fästa typ en blandare där...
 
Snailman
Ska bara böja de i väggen. Tror slangen i sig klara att bockas max 75mm. Ut ur väggen kör jag med doser då jag bara har 45mm vägg.

Ska de sitta väldigt tight runt skyddsröret? För det gör de mindre på bilden. De större på bilden känns som de är till ett större rör.
 
Krilleman
LK tillverkar självklart båda sorterna ("rörböjningsstöd öppet" på bild) och "väggbockstöd Grip"

Men varianterna på ditt problem kan ha samma svar faktiskt!
LK tillverkar faktiskt två olika 25 öppna rörböjningsstöd, ett för 25 skyddsrör med 16 slang i, och ett för vanliga 25 media-rör.

Det för 25 skyddsrör har yttermåttet på radien 120mm och för rörböjningsstödet för själva media-röret har yttermåttet på radien 165mm...

Mer läsning här
 
Stort tack krilleman (y) Va de med radie 120 jag ska ha.
 
Krilleman
(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.