Har läst och läst och läst...... har prövat....

Nu står det mellan 2 kandidater och jag kan inte bestämma mig:

Festool CT 22 E - Ca pris: 4900kr ink moms
Nilfisk Alto Attix 360/21 E (Den dom har i Bygglov på TV4 :)) - Ca pris: 3995kr ink moms

1. Festool sugare är ca 1000kr dyrare.
2. Jag har inga Festool verktyg och jag har redan en bra sticksåg, cirkelsåg, kap/ger såg och skruvdragare (blå bosch)
3. Jag vet att Alton passar bra till Boschverktyg

Jag misstänker att jag blir nöjd oavsett vilken av dem jag köper. Köper jag CT 22an så kanske jag blir lockad att halka in i Festool träsket vilket inte är hälsosamt för plånboken :)

Vad ska jag gör? Jag vill bara ha en riktigt bra dammsugare som passar till mina verktyg.
 
brevik skrev:
Har läst och läst och läst...... har prövat....

Nu står det mellan 2 kandidater och jag kan inte bestämma mig:

Festool CT 22 E - Ca pris: 4900kr ink moms
Nilfisk Alto Attix 360/21 E (Den dom har i Bygglov på TV4 :)) - Ca pris: 3995kr ink moms

1. Festool sugare är ca 1000kr dyrare.
2. Jag har inga Festool verktyg och jag har redan en bra sticksåg, cirkelsåg, kap/ger såg och skruvdragare (blå bosch)
3. Jag vet att Alton passar bra till Boschverktyg

Jag misstänker att jag blir nöjd oavsett vilken av dem jag köper. Köper jag CT 22an så kanske jag blir lockad att halka in i Festool träsket vilket inte är hälsosamt för plånboken :)

Vad ska jag gör? Jag vill bara ha en riktigt bra dammsugare som passar till mina verktyg.

äsch, ja röstar på Nilfisk Alto Attix 360/21 E tror den håller måttet! :)
 
M
Nu vet jag inte riktigt vart du bor med i göteborg ligger festools dammsugare på ca 4500:- inkl.
 
Oj!

4143kr ink moms är inte alls dåligt för CT 22an. Trist att jag bor i centrala Sthlm.
 
Det är väldigt bra. Så bra att jag köpte en själv men jag har inet hunnit använda den ännu så jag kan inte säga så mycket om den.
Big gruppen som ger ut bladet finns i Stockholm också kolla: http://www.big-gruppen.se/

/Kent
 
Nu blev det ännu jobbigare! :)

Nu har jag hittat Festool CTL 22E för 3315kr ex moms i Stockholm. Det är banne mig riktigt bra för en sån maskin.

Tydligen så har dom tryckt dit ett L efter CT pga av att det är ett nytt EU direktiv för dammklassning. Annars är den samma som CT 22 E.

Den känns nästan som om man kanske borde välja CTL 22an när den och Alton nu mer eller mindre ligger på samma pris.
 
Då var det gjort! :)

Det blev en:

cat_ct22e_p3f_1.jpg

Kan passa på att tipsa att det finns 6st ex kvar på Lundqvist Maskin & Verktyg i Solna på Englundavägen 5, Tel: 28 91 00 för 3315kr ex moms


PS. Någon bjöd på momsen oxå  ;) .DS
 
Första niten man gick på!  ;)

Inte f-n följer det med något städset till Feston som det gör till Alton (kanske man skulle ha kollat innan). Som ett brev på posten så måste man alltså köpa rengöringssetet D27/D36 P-RS för att överhuvudtaget kunna dammsuga på golvet. 600kr ex moms.

ctz_set-prs_1_1.jpg
 
Japp, om du inte vill sno munstycke och rör från dammsugaren hemma så får du köpa till en liten sats.

Jag har:
Kompakt-rengöringsset D 27/D 36 K-RS-Plus (456736)
zoom__d27_d36krs_z3f_1.jpg
Sett i plast som kommer i systainer, mycket praktiskt att ta med sig.
När jag köpte det så var priset 527 kr exkl. moms.

EDIT:
Skall finnas utan systainer också för runt 300kr exkl. men är ju systainern som är rolig :)
 
Orka köpa en maskin du inte kan använda förs du köppt massa mer grejjer till den >:(
 
Wodie skrev:
Orka köpa en maskin du inte kan använda förs du köppt massa mer grejjer till den  >:(
Festoolsugen funkar hur bra som helst att ta direkt ur förpackningen och plugga till maskinen. Är när det gäller golvrengöring som man måste köpa till det tillbehörspaket so man själv vill ha, något som jag tycker är praktiskt då man kan välja själv vad man vill ha för tillbehör.
Billigatse ligger på ~300kr så är ju ingen större summa.
 
elof skrev:
[quote author=Wodie link=1141714245/0#10 date=1141749983]Orka köpa en maskin du inte kan använda förs du köppt massa mer grejjer till den >:(
Festoolsugen funkar hur bra som helst att ta direkt ur förpackningen och plugga till maskinen. Är när det gäller golvrengöring som man måste köpa till det tillbehörspaket so man själv vill ha, något som jag tycker är praktiskt då man kan välja själv vad man vill ha för tillbehör.
Billigatse ligger på ~300kr så är ju ingen större summa.[/quote]


ahh.okay, fatta typ att man fick den sen lärde man köpa till grejjer fö rå kunna använda den.. :surprised:
 
Nu har jag avbokat rengörings setet och köpt till ett Hantverkarset istället med Systainer som innehåller grövre slang (36mm) och lite andra leksaker för 1594kr ex moms. Totalt landade allt på 4909kr ex moms så det blev svindyrt tillslut ändå  >:(

:)

Dyrt?, men visst är det vackert?  ;)

zoom__cat_ct22e_p3f_1.jpg

zoom__cat_ctsr_handwerker_rein_set_z2f_1.jpg

PS. Tur att man är momsbefriad  ;) .DS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.