Har ca 47 cm från gräsmattan upp till befintlig altandörr,upptäckte att det är sten lera och jord att gräva i så det skulle bli ett helsike att gräva ner plintar!

Tänkte höra om nån vet om det blir stadigt nog med duk+singel och sen lägga lecablock som är 15 cm höga och sedan lägga reglarna direkt på blocken med tjärpapp alltså flytande! Hade tänkt mig reglar på 195*45
 
vill också veta
 
Jag har inte sjukt mycket kunskap inom detta, men jag har lagt exakt som du beskriver utanför min ytterdörr. Jag har dessutom ett ordentligt tak som vilar på samma Lacablock. Allt sitter som berget. Kör på.
 
Går jättebra.
Det enda jag märkt är att gamla lecablock har en tendens att vittra sönder med åren. Detta har jag bara sett på gammal leca, säkert 20år gammal. Frågan är om kvaliten förbättrats till idag, om detta fortfarande är ett problem och om man bryr sig när blocken ändå inte ska synas och integriteten inte påverkas?

Mvh

Stefan
 
Jag har själv en altan på 60 kvadrat som byggdes på detta sätt för ett år sedan och det har fungerat utmärkt! Inga sättningar alls trots lermark. Vi grävde dock ur runt 30 cm och grusfyllde + paddning först.

Sent from my LT26i using Tapatalk
 
Om du inte skall ha glaskuvös så funkar det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.