Hej! Vi har precis köpt en sommarstuga. I brunnen (djupborrad så vid pumpen) klättrar det runt extremt mycket gråsuggor, kan jag bli av med dem på något sätt? Det är väldigt fuktigt och troligen måste vi ringa hit en rörmokare eftersom det verkar vara något som inte är som det ska. Funderar dock på om de gör någon skada och om jag kan bli av med suggorna på något sätt innan vi tar tag i att ringa rörmokare? Eller ska jag bara låta dem leva vidare i lugn och ro?

Har även upptäck att vi har en del gråsuggor inomhus, de har inte stört mig så mycket och de flesta är döda när jag hittar dem, nu klättrade dock en levande på sängen vilket kändes mindre kul. Hur blir jag bäst av med dem? Är det ett tecken på att det är för fuktigt?
 
Staffans2000
Varför vill du bli av med städpatrullen? De lever av döda växtdelar och gör bokstavligen inte en fluga förnär. En anspråkslös gynnare som andas med bakbenet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför vill du bli av med städpatrullen? De lever av döda växtdelar och gör bokstavligen inte en fluga förnär. En anspråkslös gynnare som andas med bakbenet.
Som sagt, om de inte gör någon skada får de leva vidare i brunnen, men min säng hade jag gärna haft ifred...
 
harry73
Jag tycker att det är problematiskt att de är i huset. Det tyder på fukt och det ska absolut åtgärdas.
Fukt i brunnen däremot borde vara bra
 
Staffans2000
Den kan ha gått vilse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.