Jag har haft hantverkare hos mig i en månad för en stor renovering och insåg då hur mycket jag själv fick säga till hur jag ville ha det, gå in och peta och låta dom ändra. Och många gånger jag funderade gör dom verkligen rätt nu? Ändå är det idag några små grejer som jag tycker dom hade kunnat gjort bättre. Men som jag inte orkar tjafsa om- och som kräver mer energi att ta itu med än att låta det vara. Jag är nöjd men inte 100% nöjd.

När jag läser här på forumen verkar det vara många som haft hantverkare hos sig och inte blivit 100 % nöjda. Visst hantverkare är också människor och kan göra fel- men dom ska också vara proffs på sitt jobb och vi betalar för deras arbete och då vill man väl ha det där extra perfekta jobbet.
Hade man haft kunskapen så hade man ju gjort jobbet själv och fått det som man ville.
Skulle vara intressant att höra era åsikter om att ha hantverkare hos sig- samt vad ni inte blev nöjda med....
 
Har inte haft så många hemma men golvslipning har jag överlåtit till andra. Första tillfället var ett totalt misslyckande. Underhuggarna som gjorde arbetet blev utskickade två gånger på backjobb plus att de fick ersätta oss för att en av våra nyomlackade dörrar blev nedstänkt med lack.
Andra gången (annan firma!) raka motsatsen. Kom och tittade vid offertförfrågan (ändå inget stort jobb), förklarade att det inte var ek utan stabiliserad brunbok som riskerar att bli grön vid lackning, var inte nöjd själv med sitt arbete (jag var) utan kom tillbaka dagen efter för att göra en till oljning. Instruerade oss noga hur vi själva skulle ta hand om golvet och lämnade kontaktgaranti om vi skulle undra ngt i framtiden. Faktura ville han inte lämna innan alla var nöjda.
Gissa om jag rekommenderat honom till andra :)
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Flyttat till hantverkare- inlägget hamnade visst under fel kategori :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.