Hej...

Jag har målat en carport och är inte riktigt färdig än, idag la jag på en mörkgrå färg på vindskivor och några pelare för att se om det blir bra.
Jag har bara målat ett lager för att se om hur det blev med den gråa färgen, men jag kan inte bestämma mig om det här blir bra eller inte.

Känns nästan som den inte är grå utan svart, vad tycker ni? Ska jag ha någon annan kulör i stället? Ska ju vara samma färg runt fönster osv när det blir färdigt såklart.
 
  • IMGP1446.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mycket åt det svarta. Om du vill ha grå, så får du måla med en ljusare ton.
 
  • Gilla
Nicke-85
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Lite mycket åt det svarta. Om du vill ha grå, så får du måla med en ljusare ton.
Dagens tips :)
 
Hee, jo frågan är om det blir snyggare med ljusare grå eller en helt annan kulör till och med kanske. Jag tycker det är skitsvårt att "tänka" sig hur det ser ut...
 
Nästa fråga är hur det ser ut efter ett år, det kommer att mattas.

Jag tycker det ser bra ut men jag har inga talanger inom färgval.
 
Jag tycker också att det ser fint ut, skulle absolut inte byta färg.
 
Så här såg det ut innan. Hade ingen från samma vinkel.

IMGP1426.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMGP1429.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nikasp
Och jag tycker att det var för mörkt.
 
Låt solen göra sitt, om några år får du se hur det ser ut som grått? :D
 
nikasp skrev:
Och jag tycker att det var för mörkt.
Jag tycker nog också att det är för mörkt, då står det 2-2 i denna tråden. :p
 
Jag röstar för en ljusare grå, främst för att jag själv har haft det på knutar, foder och vindskivor till mitt vita hus i 7 år. Därför vet jag hur snyggt det är! Men smaken är som baken...
 
För att gå offtopic, när du ändå funderar på att måla om hade jag valt att måla vindskivorna vita, med en så liten byggnad och mörkt tak och vindskivor blir taket väldigt "tungt". Måla de ljusare så växer fasaden och ser inte så klumpigt ut.
Alltså Vindskivor vita, men låt knutbrädorna vara som dem är, gör snygg kulör!
 
Jag tyckte att det var en snygg svartgrå färg!
 
Goteborg skrev:
För att gå offtopic, när du ändå funderar på att måla om hade jag valt att måla vindskivorna vita, med en så liten byggnad och mörkt tak och vindskivor blir taket väldigt "tungt". Måla de ljusare så växer fasaden och ser inte så klumpigt ut.
Alltså Vindskivor vita, men låt knutbrädorna vara som dem är, gör snygg kulör!

Jag provar ditt förslag! Återkommer med bild när det är klart.
 
Okej såhär blir det med vita vindskivor, det är bara en strykning så det täcker inte ordentligt. Kom en regnskur mitt målandet också! :D


IMGP1449.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Toobster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.