1200 spänn per enkelglas för byte !? fönstret var rensat från kitt. 113x113 cm
1 h per fönster á 500 spänn per timma plus moms!!

måste vara ocker eller ??
 
Kanske, men du måste nog ge oss mer detaljer.
Hur många glas var det. Sattes det in nya glas och i så fall vilken typ etc.
 
CHolden skrev:
måste vara ocker eller ??
Eller ett helt normalt marknadsmässigt pris?
 
Inte ett konstigt pris. Har du inte kommit överens om ett pris så använder glasmästaren "normtid" dvs genomsnittlig tid. Som sagt så låter priset OK!

Mvh fremax
 
Nej det är inte ett marknadsmässigt pris . Det tar inte 2 timmar att byta två st enkelglas !!! Man hinner mkt på två timmar - glasen var ju och rensade fr
 
Nej det är inte ett marknadsmässigt pris . Det tar inte 2 timmar att byta två st enkelglas !!! Man hinner mkt på två timmar - glasen var ju och rensade från kit. Enkla enkelglas i kopplade rutor varav endast ytterrutorna byttes

Ringde en annan glasmästare i efterhand nu i em - han skulle ha 1300 spänn för båda.

Jag frågade inte pris i förhand eftersom sist jag gjorde detta betalde jag 750 spänn hos samma glasmästare för ett fönster , inte samma person i kassan bara . Tråkigt att när man litar på folk så blir man per automatik blåst !
 
Varför ifrågasatte du inte dem? Kan ha blivit ett fel. ? Missad att det var rensat från kitt! 1200 för båda är ett rimligare pris! + fråga vad bara glasen skulle ha kostat, kittning brukar glasmästare ta ca 50:-/m för då kan man lätt få fram ett pris på nyglasning..

Mvh fremax
 
Mikael_L
CHolden skrev:
Nej det är inte ett marknadsmässigt pris . Det tar inte 2 timmar att byta två st enkelglas !!! Man hinner mkt på två timmar - glasen var ju och rensade fr
Jag förstår inte varför du startar en tråd och ställer en fråga när du tydligen redan vet svaret.

Inte för att jag inte motsäger vad du menar, utan bara för att jag är förundrad över varför man frågar och sen om svaren inte duger så vet man ändå bättre själv.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag förstår inte varför du startar en tråd och ställer en fråga när du tydligen redan vet svaret.

Inte för att jag inte motsäger vad du menar, utan bara för att jag är förundrad över varför man frågar och sen om svaren inte duger så vet man ändå bättre själv.
Händer ofta här på byggahus ;)
 
Startade tråden . Därefter ringde jag och gjorde efterkontroll hos annan glasmästare - hoppas du förstår .

Vad är forum till för att om inte få mer vetskap och information ! ? Eller har jag missförstått ?
 
Jag ifrågasatte allt , sa att det var rensat etc och vad jag betalt sist . Rakt i ansiktet säger hon att det måste blivit fel och jag kom billigt undan den gången! Fräckt som fan . Ringde upp även i efterhand och påpekade att hon gjort fel men hon stod på sig och sa att hon räknat billigt iaf . Som grädde på moset var hennes timpenning på redan saltad räkning 10% högre än snickarn och plåtslagarns !
 
Mikael_L
Nej, du får nog ursäkta mig, vad är det som jag inte förstått ...? :confused:
Var det första inlägget ingen fråga, utan bara en upplysning, en berättelse om en erfarenhet?
CHolden skrev:
1200 spänn per enkelglas för byte !? fönstret var rensat från kitt. 113x113 cm
1 h per fönster á 500 spänn per timma plus moms!!

måste vara ocker eller ??
CHolden skrev:
Nej det är inte ett marknadsmässigt pris . Det tar inte 2 timmar att byta två st enkelglas !!! Man hinner mkt på två timmar - glasen var ju och rensade fr
 
Skoj med forumpoliser . Letar du alltid efter ngt att anmärka på eller bara på fredsgskvällar , vad är det som är så konstigt att man stämmer av ett "normalpris" . Men visst har du rätt i att jag visste att det inte tar 2 tim att byta två enkelrutor ! 1-0 till dig bossen
 
Vad fick du betala i framkörningsavgift mm?
 
Mikael_L skrev:
Jag förstår inte varför du startar en tråd och ställer en fråga när du tydligen redan vet svaret.

Inte för att jag inte motsäger vad du menar, utan bara för att jag är förundrad över varför man frågar och sen om svaren inte duger så vet man ändå bättre själv.
Jag är 100% övertygad att du redan vet svaret på det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.