Hej

Hur vanligt är det med bubblor och bulor under våtrumsmatta vägg och golv och hur mycket bulor och bubblor är acceptabelt när man har fått badrum gjort av proffs?

Vad säger ni som har matta i badrummen sitter den fast överallt?
Har ni bubblor mitt på plana väggar.
Har ni bulor på golv och väggar?
Är hörnen jämna samma radie hela vägen?
Mellan wc stos och vägg är golvet plant där eller knutigt och ojämnt?

Firman har i mitt fall gjort allt utom gipsningen och gipsningen är det världsklass på.

Nyfiken

Fredrik
 
Antalet bubblor och bulor ska vara noll (0).

Hantverkare verkar gå snabbt fram i hörnen och genar lite, det har jag sett i mitt eget badrum :(
 
B
bubblor ska det ej vara.
radien på hörnen är svåra att få exakt samma.
 
Golvläggaren har nu försökt få bort bubblorna med värme vilket resulterat i att bubblorna till viss del försvunnit men mattan har i stället blivit blank.

Min kontaktperson vill nu ta hem en besikningsman för att titta på badrummet sen ska vi utgå från det. Godkänner besmannen badrummet så får jag stå för kostnaden för besiknings mannen.

Hur mycket bryr sig en besikningsman om det estetiska? bulor bubblor ojämnt underlag?

I övrigt har min kontaktperson lämnat på förslag att jag slipper betala för taket som spacklats och målats så jag kan anlita annan målare till att få ordning på taket.

De kommer att fixa till rör genomföringar så att de blir täta.

/Fredrik
 
ta en röd pad och gnugga lite på det blanka så försvinner det
 
Annars var historien så, att golvläggaren var klar, och skulle ta en röka innan han lämnade badrummet. Kunde inte hitta ciggen, tittar på golvet, jo en stor bula där, satan-- fram med den lilla släggan och plattade till golvet, så det blev slätt där också. Fick sina pengar, och när han kom ned i bilen, låg ciggen där! Tanten med badrummet var då i fönstret, och skrek, har Johansson sett min kanariefågel-,
 
Har också 2st bulor ganska nära varandra på min väggmatta utförd av vt godkänt företag, har som tur är inga på golv eller någon annanstans.

De är väl cirkus 8-10cm stora styck och syns inte allt för mycket men jag har ringt och påpekat detta och ska jag vara ärlig så tror jag ingenting händer, utan man får väl försöka värma lite själv eller låta det vara.


Man börjar ärligt talat tappa förtroende för hantisar känner jag efter ha haft en del slarvisar här.


saturnus- lite satir skadar aldrig ;)
 
H
Alpha skrev:
Har också 2st bulor ganska nära varandra på min väggmatta utförd av vt godkänt företag, har som tur är inga på golv eller någon annanstans.

De är väl cirkus 8-10cm stora styck och syns inte allt för mycket men jag har ringt och påpekat detta och ska jag vara ärlig så tror jag ingenting händer, utan man får väl försöka värma lite själv eller låta det vara.


Man börjar ärligt talat tappa förtroende för hantisar känner jag efter ha haft en del slarvisar här.


saturnus- lite satir skadar aldrig ;)
Därför som jag gör allt själv, har man ingen att gnälla på om det blir fel.
 
å andra sidan, är det nog ett otacksamt jobb, golvläggaren har med hellimmade mattor, lätt att det blir någon bubbla. Det blir så när limmet torkar olika (och golvläggaren inte är observant på detta) det kan finnas ett värmerör i väggen som gör att limmet torkar fort där, och då fäster inte mattan där, Är det en bökig läggning, med rör o vägghängd toa m m , som mattan skall in bakom, kan också få limmet att torka ut. Men är det en fackman som utför jobbet, får där inte finnas någon bubbla = bara att göra om, hur detta nu skall gå till om det är gipsväggar. Tråkigt när det händer.
 
Har dealat lite med mattläggaren och han skickar en riktig målare till mitt tak. Hoppas att han kan få ordning på mattläggarens spackelorgie där.

Mattan diskuterar vi ännu men det blir ett rejält avslag på priset. Jag ska montera in allt och se hur det ser ut efter det.

Chefen tyckte inte det såg bra ut alls och tur är väl det.

Ett alternativ är ju att de gör om allt igen.

fortsättning följer
 
Tjenare,
Vad blev sagt här till slut? Gammal tråd men nyfiken då jag har liknande issue nu.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.