går det att byta någon del/serva på något sätt när duschblandare skiftar temperatur på vattnet under duschning? Har varit sparsamt använd senaste åren enligt tidigare ägare.
 
Vrider sig temp.reglaget under drift?
På min MA-blandare började temp-vredet att vrida sig självt till maxläget. Jag lade lite tunn tråd mellan vred och blandare för att öka friktion och problemet upphörde.
 
Kromad blandare med duschslang monterad på kakelvägg, fråga om rengöring av kalkavlagringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, ser ut så här, vet inte ålder, går det lätt att plocka isär och ev göra rent ev kalk?
E etompau skrev:
Vrider sig temp.reglaget under drift?
På min MA-blandare började temp-vredet att vrida sig självt till maxläget. Jag lade lite tunn tråd mellan vred och blandare för att öka friktion och problemet upphörde.
 
Mja...i teorin går det att byta både en liten tempsensor, ventiler och div tätningar men jag tror det blir svårt att få till det. Prova att öppna fullt och sakta vrida tempvredet mellan ändlägena 10 gånger, är det något som kärvar kan det räcka.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Mja...i teorin går det att byta både en liten tempsensor, ventiler och div tätningar men jag tror det blir svårt att få till det. Prova att öppna fullt och sakta vrida tempvredet mellan ändlägena 10 gånger, är det något som kärvar kan det räcka.
Tack för svar skall testa(y)
 
Jag tror att den blandaren har en tryckstyrd termostat. Då kan det hända att filterna i den blir igensatta.
Stäng av vattnet och plocka isär, finns nog sprängskiss på nätet, och gör rent filterna/silarna.
 
Tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.