Hittade nyligen sidan LightInTheBox.com

Erbjuder en fantastisk massa blandare. Verkar vara tillverkade i Kina. Men enligt egen utsago i hygglig kvalitet.

Se tex:
http://www.lightinthebox.com/sv/str...enfall-bathroom-sink-kranen-krom_p240093.html
stro-fran-lightinthebox-vattenfall-bathroom-sink-kranen-krom_mdvlkv1343723353340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Många är väldigt snygga, och inte minst apbilliga i jämförelse med motsvarande utbud på svenka marknaden.

Någon som har erfarenhet av dessa blandare. Eller synpunkter i största allmänhet?

Väldigt sugen på att köpa, behöver innom kort inhandla alla blandare till kök, tvättstuga och två badrum till nybygge.

//B
 
Fråga ditt försäkringsbolag, hur man hanterar en eventuell vattenskada orsakad av en Importerad kran. Sen kan jag tycka att finns det inte lättillgängliga reservdelar så kan de verkligen kvitta, har monterat importblandare som läcker o droppar, strålen är sne när man spolar, det slår i rören allt vad det kan va. Och man kan inte göra något åt det. För går kranen sönder så vill du inte sitta i 1 vecka och vänta på reservdelar ifrån U.S.....
 
Redigerat:
Bara en nyfiken fråga, beställde du någonsin ifrån dem och hur var det i så fall? Hur var kvalitén?
 
Nej, det gjorde jag aldrig. Det blev diverse namnkunniga svenska blandare istället.
Vågade inte riktig tråkigt nog.
 
Jag beställde LED-lampor (GU10 1W) ifrån dom, bra & snabb leverands, lös bra & fint ljus.
Men, jag har nu slängt bort dessa lampor sedan elsäkerhetsverket har testat dom och gått
ut och varnat för att dessa lampor är brandfarliga!

-Ibland får man vad man betalar för... tänk dig för innan du beställer, en blandare är ju inte
branfarlig, men vad händer om den orsakar en vattenskada?
 
M
Beställde från detta företag för första och sista gången!
Beställde lite småskit för skojs skull, för att det var "billigt". "Fraktfritt" stod det i annonsen, när man sedan kom till själva betalningsgrejen så skulle frakten kosta 400kr. Ja ja tänkte jag, skit samma, det var ju ändå "billigt" så jag körde på. Varorna kostade 800kr, frakten 400kr, sakerna som beställdes var några led-lampor, en ficklampa och några magnetleksaker. När det sedan blev dags för leverans så fanns inte magnetleksakerna, beloppet för det fick jag visserligen tillbaka då jag avbokade restnoteringen. Men sedan när grejorna skulle levereras så blev jag uppmanad att betala ytterligare 400kr i moms och tullavgift.

Så min ficklampa, som kostar typ 99kr på Ullared, och några led-lampor, alltså utbyteslampor utan armaturer, gick på ca. 1500kr! Jag erkänner att jag blivit lurad, kanske var jag blåögd som inte läste allt det finstilta om kostnader som tillkommer osv. Jag rekomenderar i alla fall ingen att göra affärer med Lightinthebox!

Har beställt grejor på Ebay tidigare, både inom EU och från Kina och det har aldrig tillkommit tullavgifter eller 400-kronors fraktavgifter. Så detta var ett rejält bottennapp.
 
Markarbetaren skrev:
Har beställt grejor på Ebay tidigare, både inom EU och från Kina och det har aldrig tillkommit tullavgifter eller 400-kronors fraktavgifter. Så detta var ett rejält bottennapp.
Ingen tull inom EU. Beroende på säljarens omsättning mot ett specifikt land kan det bli aktuellt att betala det specifika landets momssats, annars säljarens hemvistmoms.
Däremot skall det betalas tull och moms på varor från Kina och andra länder utanför EU, inget konstigt med det. Men många ggr slipper man det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.