Hej!
Jag undrar om man kan blanda olika träslag i köket. Det är ju praktiskt möjligt men blir det snyggt?
Vi vet att vi vill ha ek golv men vad kan vi ha för luckor till det? Vi vill ha ett IKEA kök. Kan man ha bok eller björk luckor till ek golvet?
Är det någon som har några bilder att dela med sig angående ovan?

Iram
 
Ek och björk är tresorter jag tycker går bra i hop, men då kanskje välja något annat än trä som bänkskiva för at bryta av?
Du hittar några kommentarer om just detta under kök&indredning -> fråga experten här på forumet.

mvh hanneli
 
hanneli skrev:
Ek och björk är tresorter
ehhh, två eller ?? ;) ;D
 
aaarhg, inte lika enkelt försöka skriva svenska ;D
varför ska ni ha Ä och Ö i alla ord?

*sukk från den norska tr_ä_skallen* ;D
 
Okidoki då fattar jag, inte min mening att va´petig men jag fick inte riktigt ihop det 8)
 
Vi har björkluckor och ekgolv. Tycker själv det funkar jättebra. Bänkskivan är laminat, svart, nåt stenliknande.

// Lina

 
Det går visst att blanda, men det är bra att vara måttlig. Jag såg ett kök där golvet var av merbau, bänksivan av valnötsläminat, skåpstommarna en annan typ av valnötsimitation och vitvarorna hade handtag av bok. Även om köksluckorna var vita, blev helhetsintrycket mycket rörigt. Uttrycket bli betydligt lugnare om man bryter av med någonting annat mellan två olika träslag, t.ex. aluminiumsockel mellan ek och björk.
 
Jag kör ekgolv, björkkök och svartspräcklig bänkskiva.
Ser mycket bra ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.