Vi är i full gång med vårt nybygge, och står nu inför valet av vitvaror till vårt ekkök. Vi tycker det är snyggt med svart kyl och frys, och även diskmaskin. Men när det gäller fläktar så har vi inte hittat något som vi fastnat för i helsvart, däremot en mängd olika i rostfritt. Detsamma gäller ugn och mikro, vi har hittat i bra prisläge i rostfritt utförande, med de funktioner vi vill ha, men inte riktigt funnit det rätta i svart. Ugnen och mikron kommer placeras i högskåp bredvid kyl/frys, fläkten i andra änden av rummet. Frågan är om det ser konstigt ut att blanda, speciellt när kyl och ugn kommer ligga bredvid varandra?
 
Vi hade samma problem men fastnade slutligen för Gorenjes fläkt (GORENJE DVG8545E)som till stor del är svart.

Till ugn och micro valde vi dessa (svarta) som vi tycker ärsnygga :)
BOSCH HBN430262S (ugn)
BOSCH HMT85M660 (micro)

Jag förstår ert dilema för det är inte lätt att hinna snygga svarta vitvaror men är av den övertygelsen att det BLIR snyggare om man försöker hålla det enhetligt!
 
  • DVG8545E.jpg
Brukar man inte försöka undvika att placera ugnen och kylskåpet bredvid varandra?
 
ulricac skrev:
Vi hade samma problem men fastnade slutligen för Gorenjes fläkt (GORENJE DVG8545E)som till stor del är svart.

Till ugn och micro valde vi dessa (svarta) som vi tycker ärsnygga :)
BOSCH HBN430262S (ugn)
BOSCH HMT85M660 (micro)

Jag förstår ert dilema för det är inte lätt att hinna snygga svarta vitvaror men är av den övertygelsen att det BLIR snyggare om man försöker hålla det enhetligt!
Hej! Funderar på samma fläkt. Vad tycker ni om den? Fungerar den bra?
 
Jag är sådan att jag tycker inte att alla vitvaror måste ha samma färg OM de står en bit ifrån varandra. Jag tycker emellertid att det är snyggast att de har samm färg om de är i närheten av varandra. Annars ser det ut som att något är utbytt och att man inte lyckats få tag i samma färg.
 
trummis77 skrev:
Hej! Funderar på samma fläkt. Vad tycker ni om den? Fungerar den bra?
Vi har den, tror jag.
Det första vi fick göra var att få fläktmotorn utbytt då den väsnades och skallrade en hel del. Men efter det så är den tyst på 1an och 2an. Fullt ös på 3an hörs förstås mer.
En sak att tänka på är att det lätt blir dropp från den när kokar eller steker mycket, men tror inte man kommer ifrån det map designen. Snygg är den iallafall.

Bilden visar vårat kök som blev klart i april.
 
  • DSC00071.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.