Nån som blandat lasyr mrkbrun tror jag och sliperolja, mörksvart, kan man göra fel?
t.ex om jag slänger i all 2,5l i sliperojan på 4l, är de rätt eller fel, kan bli fel ? och man måste göra nå sorts olika mått för olika resultat?
 
Är båda naftabaserade så borde det funka, jag blandade 1 del lasyr med 3 delar vanlig träolja för att få altanen lätt färgad, och inte grön el grå, det funkade utmärkt.
 
ska ha mitt på timmerpanel och det är bara oljebaserat fatta jag det som och sett att det blir snyggt och de sa blanda dem två bara. men tänkte aldrig på frågan, ska allt 2,5l lasyr blandas med all 4l sliperoljan eller får man lov att försöka hitta rätt mängd av båda i blandningen =)

IMG_0227[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som du är inne på så är det ju upp till dig att lista ut vilken blandning som blir snyggast. Lasyr ska ju inte byggas i tjocka lager (fast nu blir ju en ansenlig del olja istället, så då vete fasen hur man ska tänka), så det bästa är ju om du kommer nära vad du har tänkt dig med 1 sväng. Och! Räkna på åtgången så att du har tillräckligt mycket blandning till 1 eller fler hela sidor - det blir inte kul att bryta mitt på en vägg och försöka blanda till exakt samma nyans igen ;)
 
målar innan jag spikar upp dem..
Hur lång tid tar torkning? söndagkväll måla jag andra gången och inte riktigt torkat än

Sen, var det fel av mig att när det var liten kvar så fyllde jag på mer? kan det påverkar blandningen och man ska göra slut på en blandning först sen blanda en ny? om nån förstår mig.
 
Oljan torkar ju inte om du lagt på så tjockt att det blivit film.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.